Spring naar bijdragen
Susantje

Winterdip

Aanbevolen berichten

Het is weer zover, veel mensen om me heen beginnen te klagen over een gebrek aan energie, en somberheid. Ik merk het het rond deze tijd van het jaar ook vaak zelf, als ik niet oplet heb ik zo last van een winterdip. Hier een aantal tips gevonden die die mij persoonlijk altijd helpen:  

1. Allereerst is het belangrijk om voldoende frisse lucht te krijgen. Dit lijkt een beetje voor de hand liggend, maar toch merk ik zelf dat ik hier in het herfst/winter seizoen niet genoeg op let. Je gaat toch sneller vanuit werk direct naar huis. Ik probeer toch een aantal keer peer week lekker te gaan wandelen in de buitenlucht. 
  2. Uiteraard kan voeding ook een rol spelen in hoe je je voelt. Genoeg vitaminen binnenkrijgen is een must. In de winterperiode krijgen we minder zon, dus zelf neem ik dagelijks een vitamine D tablet. Naast het slikken van vitaminen let ik ook altijd op dat ik iedere dag voldoende groenten en fruit eet. 
  3. Goed wakker worden doet ook altijd wonderen. Ik heb persoonlijk meerdere wekkers nodig om wakker te worden, en ben absoluut geen ochtend mens. Ik merk dan ook vaak dat ik liever nog even blijf liggen, met als resultaat dat ik erg gehaast m'n bed uit moet om  op tijd de deur uit te gaan. Dit heeft vaak een negatief effect op mijn humeur voor de rest van de dag. Toch direct m'n bed uit gaan als m'n alarm af gaat, geeft me de kans om lekker rustig wakker te worden, met een gezond ontbijt en een lekker bakje koffie. Ik merk dan dat ik met een stuk meer energie de dag begin. 

Hebben jullie wel eens last gehad van een winterdip? Zo ja, wat helpt jullie om hier door heen te komen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Susantje, een speciaal welkom als één van de eerste forumgebruikers!

Zelf doe ik ongeveer hetzelfde. Verder doet wakker worden met een wake-up light ook wonderen - die zijn tegenwoordig niet heel erg duur meer.

Bewegen is verder heel erg belangrijk zodat je lichaam endorphine aan blijft maken (een stofje in je lichaam wat je een goed gevoel geeft).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij werkt het om quasi gedwongen iets meer tijd buiten te besteden. In de wintermaanden neem ik dus iets meer tijd zodat ik naar de trein kan lopen en voor mijn gevoel doet me dat een hoop goed.

Maar zoals @Vuurwerk al aangeeft schijnen die lampen ook goed te werken, dus ik denk dat ik die ook maar eens ga uitproberen. Als het goed is maakt Philips een hoop mooie producten die daar goed voor werken!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goede tips, ik hoop dat het werkt! Ik heb bijna ieder jaar last van een winterdipje en ik denk dat het hoog tijd is dat ik daar wat aan ga doen.

Vanaf nu ga ik dus meer fruit eten, meer naar buiten en als ik zo'n lamp voor een goede prijs tegenkom dan zal ik die ook misschien nog wel aanschaffen. Ik ben benieuwd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.