Spring naar bijdragen
Esther

Kleur urine

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik vraag me af welk kleur juist is van je urine? Vaak is mijn urine erg donker van kleur dus donker geel tot bijna oranje. Ik weet niet goed of ik hiermee naar een arts moet gaan of gewoon wat vaker naar het toilet moet gaan maar ik ga natuurlijk gewoon wanneer ik moet en ik kan dat niet gaan forceren toch? Ik drink in het algemeen veel water dus daar zal het volgens mij niet aan moeten liggen. 

Wat is jullie mening?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)

Dag Esther,

De nieren zijn een belangrijk begrip voor het lichaam, dit zijn namelijk de uitscheidingsorganen. 

*knip*

Ik drink bijna 2 liter op een dag en ik ga wel zeker 2 keer in een uur naar het toilet om te urineren. In de ochtend is het meestal wat donkeren maar dat is normaal als ik een aantal uur niet naar het toilet ben geweest. Gedurende dag is het licht geel en komt er niet veel geur vanaf.

bewerkt door Vuurwerk
Tekst weggehaald ivm Copyright

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de ochtend is mijn urine vaak ook wat donkerder dan de gemiddelde kleur op een dag maar hoe meer ik drink, hoe vaker ik naar het toilet moet en het urine is dan ook een stuk lichter van kleur. Veel drinken is inderdaad erg belangrijk. Ik moet zeggen dat ik er zelf soms nog wel eens moeite mee heb, gezien ik dan super vaak naar het toilet moet. Ook al is dit belangrijk, het blijft soms een issue om continue naar het toilet te moeten gaan en al helemaal als er geen toilet in de buurt is. Anyway! Wanneer urine regelmatig donker van kleur is betekent dat het niet vers of vaak ongezond is.

@Esther Zit er ook een onaangename geur aan je urine? De geur van je urine kan namelijk ook veel zeggen over de gezondheid of status van je urine en organen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben inmiddels langs de dokter geweest omdat ik ook wat krampen kreeg in mijn onderrug. Er is een urinetest gedaan en uit de test kwam uit dat het een zware blaasontsteking bleek te zijn, waar ik volgens de dokter al veel te lang mee loop. Ik heb nu een Penicilline kuur van 10 dagen, waar ik al aan begonnen ben. Als dit niet goed aanslaat dan krijg ik nog een extra behandeling voor 4 extra dagen. Ik ben nu op de helft en ik heb weinig last meer dus ik denk wel dat het goed gaat. Gezien de ontsteking er al even zit, moet ik voor de zekerheid even terug komen bij de dokter zodra ik klaar ben met de kuur om nog een ander testje te doen. Ik ga er zeker vanuit dat de kuur mij zal helpen. 

Het is dus inderdaad goed om veel water te drinken en een extra check te doen bij een huisarts als je onzeker ben. Ik kreeg een beetje de wind van voren van de huisarts omdat ik niet eerder bij hem was langsgekomen en het zou erg gevaarlijk zijn voor mijn gezondheid.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites