Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben een 16-jarige jongen en ik ga zo ongeveer een keer in de maand fuiven. Dit doe ik ongeveer al anderhalf jaar en ik amuseer me rot. Alleen sinds februari 2019 heb ik op feestjes telkens een licht gekraak in mijn rechteroor tijdens dat de muziek aanstaat. Als ik naar het toilet ga of naar buiten ga, gaat dit weg. Meestal wen ik er ook aan na een uur en let ik er niet meer op. Toch vind ik het zeer lastig. Ik heb al wat research op het internet gedaan maar toch vind ik niet veel info. Ik denk ook niet dat het Hyperacusis is, vermits het enkel op feestjes is of als iemand luid roept die dicht bij mij staat. Weet iemand raad?

Groetjes,

Jeroen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Jeroen, ik heb zelf ook even gezocht en ik denk dat het inderdaad geen Hyperacusis is, dan lijkt het niet echt te gaan om Kraken. Misschien een bezoekje brengen aan een KNO arts? Die kan waarschijnlijk vrij snel bepalen waar het aan ligt.

Tijdens het uitgaan zie ik steeds meer mensen met oordopjes lopen. Dat kan in ieder geval een tijdelijke oplossing voor het probleem zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Jeroen!

Ik heb ook sinds een tijd een soort ruis of ook een kraakachtig geluid in mijn oor en soms ook een piep. Dit geluid hoor ik eigenlijk niet vaak, alleen wanneer ik in een wat stillere omgeving ben of in bed lig. Het is zwaar irritant man want als ik me erop concentreer dan kan ik soms niet eens in slaap vallen. Ik denk eigenlijk dat ik gehoorschade heb omdat ik vaak oordoppen met harde muziek heb op staan. Ik luister vaak muziek en zet de volume dan automatisch wat luider. Ik ga overwegen om binnenkort mijn oren uit te laten spuiten want dit kan misschien helpen. Hoop niet dat het erger wordt of ook naar een KNO arts moet gaan zoals Vuurwerk zegt.

@Jeroen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hai allemaal,

Ik heb ook een klein ruisje in mijn oor, hoogswaarschijnlijk ook door oordoppen van mijn telefoon, ik luister zo vaak naar muziek dat het nu fataal wordt. Ik heb er bijna geen last van, alleen als het erg stil om me heen is dan hoor ik wel een vervelend geluid in mijn oor. Naar mate we ouder worden, veranderd er van alles in ons lichaam dus dit zal ook wel één symptoom zijn. Mocht het erger worden dan zal ik zeker even langs een huisarts gaan. 

Hoe gaat het nu bij jullie? @Jeroen @Noah?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites