Spring naar bijdragen
Susantje

Terugkomende blaasontsteking

Aanbevolen berichten

Heeft iemand hier regelmatig last van blaasontsteking? Al jaren heb ik hier minstens 2x per jaar last van. Soms gaat het met behulp van veel water vanzelf weg, maar vaak komt er een antibiotica kuur aan te pas.  Ik heb wel eens speciale thee geprobeerd, maar hier heb ik helaas geen baat bij gehad. Heeft iemand hier ervaring mee? Eventuele tips zouden zeer op prijs worden gesteld! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sommige mensen zijn helaas gevoeliger voor blaasontsteking dan anderen. Zoals bij veel irritaties geldt hier: voorkomen is beter dan genezen. Een aantal dingen die hier een rol bij kunnen spelen: 

- Gebruik milde douchegel zonder parfum; 
- Ga direct naar de WC zodra je het gevoel krijgt dat je moet gaan; 
- Drink voldoende water per dag. Sommige mensen zeggen dat cranberry sap goed is tegen blaasontsteking, maar ik vind dit persoonlijk niet geconcentreerd genoeg. Indien je echt vaak last hebt kun je misschien beter cranberry pillen nemen aangezien deze sterker zijn. Ze hebben wel een hoge zuurtegraad en kunnen een negatief effect hebben op sommige medicijnen, dus ik zou je aanraden om dit eerst even met je huisarts te overleggen. 
- Het kan ook zijn dat je gevoelig bent voor synthetische stoffen en kleding/ondergoed die te nauw aansluit, waardoor je bacteriën een gunstiger "klimaat" geeft. Losse kleding en ondergoed van katoen zouden hierbij kunnen helpen. 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn complimenten voor het antwoord van @Daphne_11, ik ben het volledig eens met de punten die zij heeft opgesomd! Mijn vrouw heeft in het verleden ook veel last gehad van blaasontstekingen en zij gebruikt eigenlijk vrijwel dezelfde oplossingen als hierboven. Vooral die cranberry pillen zijn ronduit magisch. Ja, je betaalt daarmee natuurlijk wel iets meer dan wanneer je een paar extra glazen water neemt op een dag of wanneer je wisselt naar een andere soort douchegel, maar het effect was in haar geval opmerkelijk. Daarnaast krijg je ook nog eens wat extra vitamine C binnen, dus wat mij betreft is dat een echte win-win situatie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.