Spring naar bijdragen
Daphne_11

Andere reactie op dezelfde pil?

Aanbevolen berichten

Wellicht dat er vrouwen op het forum zijn die hier over mee kunnen praten.. Ik heb voorheen jaren lang de Yasmin pil geslikt. Een jaar of twee geleden ben ik er van af gestapt, en onlangs ben ik weer met dezelfde pil begonnen. Alhoewel ik voorheen niet veel klachten heb gehad, merkte ik nu direct dat ik ontzettend last had van stemmingswisselingen, gevoeligheid etc. Heeft iemand anders hier wel eens last van gehad? Is het mogelijk dat je lichaam door de jaren heen anders op dezelfde anticonceptie pil reageert? Op het moment ben ik er mee gestopt omdat de bijwerkingen te sterk waren. Tips? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Daphne! Helaas kan ik je niet helpen wat betreft je verschillende reactie op de yasmin pil, maar ik zou je niet aanraden om met deze pil door te gaan. Er is een tijd geleden aangetoond dat deze, en een aantal andere pillen, de kans op trombose verhogen. De yasmin is een anticonceptie pil uit de "derde generatie". Pillen uit de derde en vierde generatie blijken de kans op trombose allebei te verhogen. Een veiligere optie zijn pillen uit de "tweede generatie", zoals Microgynon 30 en Trigynon.  Interessant is dat pillen uit de tweede generatie voor het eerst in de jaren 70 zijn geïntroduceerd, en pillen uit de derde en vierde generatie dus nieuwer zijn. Je zou denken dat de nieuwere pillen minder negatieve bijwerkingen hebben, maar er blijkt nog wat werk aan de winkel te zijn. Ik zou je sowieso aanraden om simpelweg even langs je huisarts te gaan, zodat jullie samen kunnen achterhalen waar je reactie aan kan liggen en welke pil (of ander anticonceptiemiddel) het best voor je werkt. Het ligt natuurlijk ook aan de reden waarom je de pil slikt. Indien je het alleen als anticonceptie gebruikt zijn er veel verschillenden opties, indien je het slikt tegen acne zul je minder opties hebben die dit kunnen voorkomen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.