Spring naar bijdragen
Daphne_11

Astma prikkels voorkomen

Aanbevolen berichten

Mijn partner heeft astma, en ik vroeg me af of er bepaalde dingen die ik zelf kan doen om het voor hem zo makkelijk mogelijk te maken. Sommige dagen heeft hij er weinig last van, maar op bepaalde momenten kan hij erg last hebben van zijn ademhaling, wat natuurlijk erg vervelend is. Zijn er hier mensen met astma / partners van astma-patiënten  die tips hebben om astma prikkels zo veel mogelijk te voorkomen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijstje om het leven van je partner beter te maken is vrij simpel, ik denk dat je ook wel aan de volgende punten hebt gedacht:

• Hou het huis schoon (voorkomen huisstofmijt en rook indien nodig buitenshuis)
  • Ook luchtvervuiling draagt niet positief bij, hier kan je helaas weinig aan doen
  • Huidschilfers van dieren kunnen een slechte invloed hebben (nee niet de goudvis)
  • Geurtjes / Parfum / Deodorant kunnen als negatief worden ervaren

Logischerwijs kan je ook gasten vragen om rekening te houden met bovenstaande. Als je partner aangeeft Astma te hebben dan zullen ze meeste mensen hier automatisch rekening mee houden door buiten de deur te roken. Maar minder parfum is minder voor de hand liggend, hier kan je mensen ook op wijzen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals de admin aangeeft is het belangrijk je huis schoon te houden. Dingen waar je misschien niet direct bij stil staat zijn bv. je matras, bankbekleding en gordijnen. Je kunt deze door speciale bedrijven eens in de zoveel tijd laten schoonmaken. Zet ook dagelijks even de ramen open om voldoende frisse lucht in het huis te hebben. Voor schonere lucht zou je eventueel ook een luchtreiniger aan kunnen schaffen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.