Spring naar bijdragen
rotterdammer_72

Nieuwe urinetest onderweg

Aanbevolen berichten

Ik las een paar dagen geleden in de telegraaf dat wetenschappers bezig zijn met het ontwikkelen van een nieuwe opsporingsmethode van kanker. Het gaat hier om een urinetest, die binnen enkele minuten maar liefst 15 verschillende vormen van kanker zou moeten kunnen ontdekken, zelfs in een vroeg stadium. De methode wordt ontwikkeld door Bob Pinedo, in samenwerking met de Universiteit Twente en het VU Medisch Centrum. Het doel van deze methode zal uiteindelijk zijn om kanker al in vroege stadia te ontdekken, en zo preventief te werk kunnen gaan door uitzaaiingen te voorkomen. 

Ik heb helaas geen extra informatie kunnen vinden over de exacte werking van de methode. Heeft iemand hier enig idee van? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi @rotterdammer_72, welkom op het Doktersnel forum! Ik heb hier zelf helaas ook geen informatie over kunnen vinden, maar het klinkt als een methode die ze snel in alle praktijken aan zouden moeten bieden: laagdrempelig en snel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld

Nu aanmelden

• Forumstatistieken

• Aantal discussies
      137
    • Aantal berichten
      381
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.