Spring naar bijdragen
Amber

Tips voor vrouwen met grotere borsten

Aanbevolen berichten

Soms heb ik het idee dat geen één BH goed genoeg is. Ik heb altijd al een issue gehad met wat grotere borsten. Voor sommige vrouwen een groot plus punt maar voor vele ook een meeslepend last. Ik kan me niet voorstellen dat je kan genieten van een wat grotere cupmaat, (en dan praat ik niet over cup D) waar je altijd mee moet worstelen om je borsten goed in te kunnen krijgen. Natuurlijk zijn er ook vrouwen bij die er trots op zijn maar ik wat minder, gezien ik de issue keer op keer heb om een wat fatsoenlijk passend bustehouder te vinden. Wanneer ik eindelijk denk dat ik een fijne gevonden heb, gaat het na een paar weken al irriteren. Ik heb verschillende winkels geprobeerd maar ik ben tot conclusie gekomen dat ik nog geen geluk heb gehad. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Het zou fijn zijn om wat tips te ontvangen over eventuele winkels met een fatsoenlijk kwaliteit want ook dat is niet altijd even makkelijk en dure artikelen zijn niet altijd even goed. Of het nou om kleine of grote borsten gaat, iedereen heeft hier wel eens issue's mee en elkaar een steun in de rug geven gaat soms makkelijker dan een BH zou moeten doen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb juist last van mijn kleine borsten. In mijn jongere tijden heb ik me een tijd niet vrouwelijk gevoeld en ik had het idee dat mensen naar me staarden toen ik in mijn bikini of badpak liep, dit vanwege mijn kleinere cupmaat. Hierdoor voelde ik me erg onzeker. Gelukkig is dit met de jaren verbeterd en ik heb nooit overwogen om een borstvergroting te ondergaan, want daar zat ik wel even over na te denken. Je moet uiteindelijk blij zijn met wat je hebt, want er zijn helaas ook vrouwen die een borst (of misschien wel twee) moeten afstaan.

Mijn dochter heeft een wat grotere cupmaat. Zij heeft cupmaat 75 E. Ik hoor haar ook erg vaak erover klagen, wat ik mij kan voorstellen als je een confectiemaat hebt van ongeveer maat 36. Haar cupmaat is best flink maar de omvang een stuk smaller. Zij heeft soms last van haar boven en onderrug. Ook heeft ze af en toe irritaties door de bandjes die wel eens te diep in de schouders zitten. Ze heeft meerdere keren verschillende BH's geprobeerd. De één is te klein en de ander weer té groot. Het is allebei niet goed voor de borsten. Het is belangrijk dat een BH voor wat grotere borsten altijd goed en gepast zit. 

Mijn dochter gaat meestal naar de Hunkemöller. Wanneer ze dat graag wilt, wordt haar cupmaat opgemeten zodat ze de juiste maat heeft voor haar borsten. Ze heeft meestal veel baat bij deze BH's. Het is wel jammer dat het vaak standaard BH's zijn zoals zwart of wit en niet echt iets sexy's of een gezellig kleurtje. Ze zijn er zeker wel hoor maar dat is net wat makkelijker te vinden voor een wat kleinere cupmaat. Waar ze veel gebruik van maakt is de beugel BH wat goed ondersteund. We hebben allemaal wel eens klachten aan de borsten maar het is wel fijn om goed advies te krijgen over een goede BH want anders worden de klachten alleen maar erger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.