Spring naar bijdragen
Vuurwerk

Aantal griepgevallen in 2018 blijft stijgen

Aanbevolen berichten

Ook ik moest in de afgelopen maand na vele jaren grieploos te zijn geweest aan de griep geloven, ook om me heen lijkt het of er meer mensen ziek zijn geweest dan anders. 

Volgens de laatste cijfers blijft het aantal griepgevallen ook in januari 2018 doorgroeien in Nederland. Sinds half december is de "epidemie" al actief, het is officieel een epidemie wanneer er meer dan 50 op de 100.000 mensen de huisarts bezoeken met griepklachten voor 2 weken achter elkaar. Momenteel zitten we dus op ongeveer 6 weken met de afgelopen week een aantal van 105 meldingen bij de huisartsen.

Het is best makkelijk om griep te voorkomen, hieronder wat tips (wel afgezaagd):

• Was regelmatig je handen met zeep en raak met je handen zo min mogelijk je oren en neus aan.
  • Zorg goed voor jezelf, voldoende slaap, beweging en een goede voeding helpen hieraan mee.
  • Ventileer de ruimte waar je tijd doorbrengt voor minstens 10 minuten per dag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat heb ik geweten, bij mij op mijn werk was het halve kantoor ziek! De griep is natuurlijk super besmettelijk en dat verklaart ook de tips die je hier nu neerzet. Het is inderdaad wel een beetje standaard advies - Zelf hanteer ik dezelfde methoden en tot nu toe heb ik het gelukkig nog niet te pakken gehad!

Eén tip die ik zelf nog zou willen geven is voor de personen die daadwerkelijk ziek zijn. Wees niet stoer door alsnog naar je werk of naar andere plaatsen met veel mensen te gaan, want dat werkt alleen maar averechts. Om te beginnen voel jij je enorm beroerd en daarnaast is er een goede kans dat je anderen aansteekt. Blijf dus lekker een paar dagen in bed liggen tot je volledig bent hersteld!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.