Spring naar bijdragen
An3

Dubbelzien per oog na lezen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Na al een  korte tijd lezen (3-6 boekpag.) zie ik verticaal verschoven bijbeelden van dingen op geringe of grotere afstand. Heel duidelijk aanwezig als ik heb gelezen en vervolgens ondertiteling op TV zie, Dit duurt ca. 5 a 10 minuten. Na langer lezen duurt het tot wel  30 min. voordat alle bijbeelden weer zijn verdwenen. Ik heb al menig oogonderzoek gehad bij 2 oogartsen en ook mijn opticien heeft onderzoek gedaan aan mijn ogen. Met de vaststelling dat ik tegengestelde prisma correctie nodig had voor dichtbij en veraf, en dus voor beide situatie een aparte bril heb, hoopte ik dat het onder controle was. Binnen bepaalde grenzen kan ik zo functioneren  maar langer lezen en langer details bekijken kost nog steeds veel moeite en heeft nog steeds dubbelzien per oog tot gevolg. Het hindert me nog steeds behoorlijk in het dagelijks functioneren met vermoeidheid als gevolg en de laatste tijd ook weer hoofdpijn. 

Ik kan op internet niets vinden wat vergelijkbaar is met mijn situatie. Wel over dubbelzien per oog maar niets over het ontstaan en verdwijnen van dit dubbelzien na b.v. lezen.

Ik ben zeer benieuwd of er andere mensen zijn die ook zoiets ervaren en of er iemand is die hier meer over kan vertellen.

Ik ben 65 jaar en hoop eigenlijk nog op een verbetering zodat lezen en hobbyen wat aangenamer worden. Ook denk ik dat de slaapdrang die ik door de dag heen steeds heb hiermee verband houd.

Wie weer hier meer over?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

• Forumstatistieken

• Aantal discussies
      114
    • Aantal berichten
      349
  • Vergelijkbare bijdragen

• Door Mar
      Ik heb sinds kort last van mijn ogen. Ik zie soms wazig en ook wel eens zwarte vlekjes of sliertjes voor mijn ogen. Of ik ze nou open of dicht heb, die sliertjes zijn altijd wel aanwezig. Het is soms zo erg dat dit gepaard gaat met een rood geïrriteerd oog. 
      Ik denk zelf dat het beschadiging kan zijn of misschien moet ik een nieuwe bril of een test laten doen. Nou, nu ik dit zelf zo opnoem zal ik dit maar eens gaan doen.
      Ik vraag me dus af of iemand hier ook wel eens last van heeft of ervaring mee heeft?
    • Door Amber
      Hoewel mijn ogen erg scherp zijn, heb ik het gevoel dat mijn ogen achteruit zijn gegaan maar alleen wanneer het donker wordt. Wanneer het schemerig begint te worden, begin ik al een beetje kippig te worden. Als er totaal geen licht binnen is dan moet ik echt mijn handen gebruiken om te kunnen vinden waar ik naar toe moet lopen. Dit heb ik voorheen nog nooit zo ervaren. Ik heb het idee dat ik nachtblind aan het worden ben. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Is er eventueel iets wat het kan verbeteren? Ik zit eraan te denken om naar een huisarts of oogarts te gaan maar of hun een oplossing weten? Ik zou het niet weten en ik vraag me af hoe het kan zijn dat mijn ogen opeens anders reageren in het donker, terwijl ik met daglicht nog goed van veraf kleuren en letters kan zien en lezen.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.