Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Sinds een paar maanden heb ik last van mijn ellebogen en polsen. Het voelt soms alsof er iemand hard in knijpt. Dit gevoel ontstaat wanneer ik iets zwaars heb getild of te lang achter de p.c en/of laptop heb gezeten. Ik vind dit erg vervelend gezien het gevoel van pijnlijk tot zeer pijnlijk kan doen.

Zelf werk ik op kantoor maar na een paar uur werken, heb ik moeite om mijn concentratie te behouden. Met pijn en moeite lukt het om de 7 uur te behalen omdat ik niet wil opgeven maar zodra ik aan deze uren ben gekomen, dan kan ik met geen mogelijkheid verder gaan. Dit is best verdrietig en vervelend omdat ik altijd lange kantooruren heb gemaakt, vanwege een drukke en leuke baan (want soms moet je er wat voor over hebben). Deze uren moet ik nu inleveren voornamelijk door een paar gewrichten die helaas niet willen meewerken.

Ik heb hier en daar wat research gedaan en ik heb het gevoel dat het te maken kan hebben met artrose, gezien de symptomen die ik heb best wel overeenkomen. Eerlijk gezegd hoop ik niet dat dit het geval is en ik wil dan ook een onderzoek doen. Voordat ik dit ga laten doen zou ik graag willen weten of iemand ook vaak last heeft van zijn/haar botten en/of gewrichten. Heb je misschien ervaring met artrose of ken je iemand die deze aandoening heeft? Ik hoor hier graag een mening over. 

bewerkt door Zonnetje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi zonnetje,

Wat vervelend om te horen dat je zoveel last begint te krijgen van je ellebogen en polsen. Als ik het zo lees dan zou het inderdaad verstandig zijn om het even te laten onderzoeken. Ik merk aan je verhaal dat je er best wel zorgen om maakt wat begrijpelijk is. Dus het is wel fijn om te weten wat er aan de hand zou kunnen zijn zodat het eventueel behandeld kan worden. Ik heb zelf geen ervaring met artrose maar mijn moeder heeft er wel wat problemen mee. Om eerlijk te zijn, zijn er niet veel methodes om het tegen te gaan maar met bepaalde oefeningen is het mogelijk om je gewrichten soepel te houden zodat je minder pijn hebt. Hieronder zal ik wat oefeningen opschrijven zodat je eventueel al kan beginnen want veel beweging is sowieso belangrijk. 

- Leg je onder arm plat op de tafel. Spreid de duim zover mogelijk, houd 5 tellen vast en sluit de duim weer. 

- Leg je onder arm plat op tafel. Maak van je hand een vuist en draai je vuist rond, zowel naar links als naar rechts

Deze oefeningen kunnen een paar keer worden herhaald.  

Hopelijk kan je hier wat mee. Mijn moeder gebruikt deze oefeningen al jaren voor haar polsen en zij heeft er wel baat bij. Ook gebruikt zij naast de oefeningen wel eens medicatie om de pijn wat te verzachten. Dit is o.a Voltaren en Traumeel. Let hierbij wel op dat het beter is om eerst in overleg te gaan met een dokter. Heb je momenteel ook last op andere plekken van je lichaam of gaat het nu nog puur om je ellebogen en polsen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag Amber,

Vriendelijk dank voor je reactie. Dat waardeer ik zeker. Ik ga de oefeningen zeker proberen! Hopelijk heb ik er ook baat bij.

Nu vraag je of ik ook op andere plekken van mijn lichaam last heb, nou allicht. Mijn linker heup begint ook stroef te worden. En echt waar, ik ben nog geen 50 hoor. 

Ik geef wel eerlijk toe dat ik de laatste tijd veel te weinig aan beweging en sport heb gedaan. Ik zit graag achter mijn computer, op kantoor en thuis. Om te beginnen heb ik een afspraak bij de huisarts gemaakt. Zodat het eindelijk eens gediagnostiseerd wordt.

Zeg Amber, heeft jouw moeder alleen last van artrose bij haar polsen of ook aan andere delen van haar gewrichten?

bewerkt door Zonnetje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat goed dat je gemotiveerd bent voor de oefeningen die ik je doorgestuurd heb! Ik vraag me toch af of je inmiddels al wat oefeningen geprobeerd hebt? Heb je ook een afspraak bij de dokter gemaakt? Mijn moeder heeft twee nieuwe heupen. Ze is er een paar jaar geleden aan geopereerd. Dit vanwege artrose aan beiden heupen. Gezien je zegt ook last te krijgen bij je linker heup, is het toch echt verstandig dit even na te gaan. Bij mij moeder begon het met wat steken in haar rechter heup, gevolgd met een stroeve beweging in het gewricht. Uiteindelijk ging haar heup steeds meer afbrokkelen. Zodoende moest ze een nieuwe heup. Helaas bracht haar linker heup ook hetzelfde probleem. Het klinkt natuurlijk best wel ernstig maar in feiten kan ze nu weer prima lopen door middel van deze protheses. Er zijn zoveel verschillende methodes mogelijk tegenwoordig maar het is wel belangrijk om niet te lang met pijn te lopen, omdat je het dan verergert en als pijn ergens aanwezig is, is dat toch een waarschuwing. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites