Spring naar bijdragen
Amber

Iemand ervaring met overtollig afscheiding?

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen heb ik het idee dat mijn afscheiding wat dikker is dan normaal. Ik heb altijd al wel last van afscheiding maar het is nu dikker en ook hangt er een apart geurtje aan. Het klinkt niet al te fris maar ik wil het toch graag kwijt. Sinds vandaag begin ik ook een jeukend gevoel te krijgen bij mijn schaamstreken, het lijkt erop dat de afscheiding een stuk meer aanwezig is dan op andere dagen. Ik ben nog nooit naar de dokter geweest voor mijn schaamstreken omdat ik dit een beetje gênant vind maar ook omdat ik hier nog niet eerder problemen mee gehad heb. Ik probeer mijzelf altijd goed te wassen met zeep en soms douche ik twee keer per dag. Heeft er iemand misschien ervaring met mijn 'probleem'? Ik ben ergens bank dat het om een SOA gaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Amber! Als ik de beschrijving zo lees zou ik voor de zekerheid langs een GGD-kantoor gaan om het na te laten kijken, het zijn teveel symptomen van een seksueel overdraagbare aandoening. Bij een GGD kantoor is het gratis om jezelf te laten testen wanneer je jonger bent dan 25 jaar of als je voldoet aan 1 van de vele criteria - het is eigenlijk altijd gratis tenzij je 10 keer per jaar zonder verhoogd risico komt binnenwandelen. 

Een GGD kan je makkelijk in je eigen Regio vinden via de website https://www.ggd.nl/ - let wel dat zelftesten die op het internet te vinden zijn niet betrouwbaar genoeg zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Amber,

Nergens om je druk om te maken! Ik denk dat je gewoon last hebt van een schimmeltje. Een schimmelinfectie komt erg vaak voor bij vrouwen, wat ook heel normaal is. Vaak denken mensen dan gelijk aan een SOA, wat eventueel ook het geval kan zijn natuurlijk maar gezien een schimmelinfectie regelmatig kan voorkomen, dacht ik meteen daaraan. Ga voor de zekerheid even naar de dokter om te vragen hoe je de schimmel zo goed en snel mogelijk kan bestrijden. Het is ook echt niks om je voor te schamen hoor, joh ik heb het ook vaak genoeg gehad. Wij vrouwen kunnen daar nou eenmaal niks aan doen, of we onszelf nou goed verzorgen of niet, we zijn altijd de pineut! Je geeft wel aan dat je altijd goed wast ook met zeep maar let op met zeep want daar kan het ook van komen. Het beste is om jezelf met water af te spoelen bij de schaamstreken. 

Succes Amber!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het was inderdaad een schimmelinfectie en de dokter gaf precies hetzelfde aan. Toch wel een opluchting.

Ze gaf aan dat ik zeep beter kan vermijden. Mocht ik er nog eens last van krijgen dan kan ik simpelweg naar de apotheek of drogist gaan en vragen om Canesten GYNO 1 met daarnaast een crème van hetzelfde merk. Het is dus inderdaad niet echt heel bijzonder gezien het een veel voorkomend 'probleem' is bij vrouwen. Dit komt omdat de zuurtegraad af en toe verstoord wordt. Of we ons (vrouwen) nou goed schoon houden of niet, blijkbaar kunnen we een schimmelinfectie niet altijd voorkomen helaas.

Het is niet al te prettig maar heel efficiënt om het te bestrijden en dat scheelt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld

Nu aanmelden

• Forumstatistieken

• Aantal discussies
      137
    • Aantal berichten
      375
  • Vergelijkbare bijdragen

• Door Noah
      Heeft er iemand ervaring met Chlamydia? 

Tips zijn welkom.
    • Door Noah
      Heeft er iemand misschien ervaring met genitale wratten? Ik heb een paar wratjes gevonden op plekken waar ik die gelieve niet zou willen hebben. 

Groetjes
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.