Spring naar bijdragen
Jazz

Heb ik klierkoorts?

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

Ik maak mezelf al een tijdje druk. Ik voel mezelf namelijk al enkele maanden slecht.. ik ben niet doodziek, maar het lijk alsof mijn lichaam me iets wilt vertellen. De eerste maanden was ik dagelijks eigenlijk kotsmisselijk. Aangezien ik emetofobie heb, was dit voor mij een hel. Na een maand ongeveer verdween dit, af en toe krijg ik nog eens een vlaag van misselijkheid maar niet meer zo frequent als voordien. Daarnaast was ik een maand geleden ook vermoeid, elke dag. Zó erg dat ik eigenlijk heel de dag in bed wilde liggen. Dit heb ik natuurlijk niet gedaan aangezien ik nog student ben. Deze vermoeidheid is ook verdwenen. Ik slaap sindsdien wél langer (ong. 9-10 uur per nacht). Nu, sinds 2 à 3 weken heb ik één enorm dikke klier in mijn hals, ze doet niet echt pijn maar is wel gevoelig. Op andere plekken heb ik ook klieren die voelbaar zijn, maar niet enorm groot. Daarnaast heb ik soms een bedrukkend gevoel op mijn borstkas en heb ik (meestal ‘s avonds) hartkloppingen. Sinds ook ongeveer 2 à 3 weken heb ik een teveel aan slijm in mijn keel, echt vervelend. En gisteren merkte ik dat ik ook een licht geïrriteerde keel heb. Van koorts is er geen sprake, en daarnaast voel ik mezelf ook niet echt ziek. Ik vraag mezelf af wat dit kan zijn. In de eerste instantie dacht ik aan Hodgkin. Maar nu ik Pfeiffer opzocht denk ik toch dat de kans op klierkoorts groter is. Kan het zijn dat ik klierkoorts heb of heb gehad? Wat ik er ook graag bij vertel is dat mijn vriend, waarmee ik al een tijdje een relatie heb, zich net als mij al een periode niet goed voelt. Hij heeft veel last van vermoeidheid, buikpijn, en af en toe koorts. Bestaat er een kans dat één van ons twee, de andere heeft ‘aangestoken’ en we nu allebei klierkoorts hebben? Klinkt enorm raar, dat weet ik.

Ik heb een afspraak met de dokter gemaakt. Ik wacht in spanning af.

grtjs

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld

Nu aanmelden

• Forumstatistieken

• Aantal discussies
      137
    • Aantal berichten
      375
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.