Spring naar bijdragen
Dhr_Roos

Ben ik paranoïde of gewoon voorzichtig?

Aanbevolen berichten

Ik ben zelf erg geïnteresseerd in medische verhalen, maar dat werkt niet altijd in mijn voordeel. Ongeacht het feit dat ik een hoop leer over verschillende soorten ziektes en aandoeningen ga ik op een gegeven moment namelijk ook aan mezelf twijfelen.

Zoals jullie waarschijnlijk ook wel weten krijg je met de gemiddelde 'google search' al snel  extreme antwoorden. Als je een simpele hoofdpijn hebt dan kan dat betekenen dat dat door een of andere enge ziekte komt en ga zo maar door. Nu snap ik dat je niet te snel moet doordraven met zulk soort dingen, maar dit heeft er stiekem toch wel tot geleid dat ik me soms serieus zorgen maak om mijn gezondheid. Ik heb geen verregaande mankementen, maar je hoort natuurlijk geregeld dat mensen zomaar uit het niets te horen krijgen dat ze een late stage van kanker hebben en waarschijnlijk niet lang meer te leven hebben. Daar moet ik niet aan denken!

Hierdoor loop ik nu al een tijdje met het idee om mezelf volledig te laten checken voor kanker, ongeacht het feit dat ik eigenlijk geen serieuze klachten heb over mijn gezondheid. Overdrijf ik nu een beetje? Ben ik paranoïde of gewoon extreem voorzichtig? En hoeveel zou zo'n test wel niet moeten kosten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.