Spring naar bijdragen
Jantje en Marietje

Wat weten we over vitamine pillen en supplementen?

Aanbevolen berichten

Wat weten we over vitamine pillen en supplementen? Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende varianten te vinden bij de apotheken, sportscholen en winkels. Alle vitamines van A tot Z  (bij wijze van spreken) zijn overal verkrijgbaar ook via het internet. Ik slik zelf ook een aantal vitamine pillen, waaronder vitamine C omdat ik niet altijd aan mijn hoeveelheden van groentes en fruit kom. Zoals bv. twee stuks van elk per dag maar hoe weet ik nou zeker of het net zo gezond is als een echt stuk groente of fruit? Of alle belangrijke stoffen ook in die vitamine of voedingspillen zitten? Soms hebben de reclames en advertenties mooie praatjes, die je dan wel eens doen overtuigen om uiteindelijk iets te kopen en het dan uiteraard ook gaat proberen.

Wie heeft er ervaring met vitamine pillen en supplementen? Goed of slecht dat maakt me niet uit maar ik ben benieuwd hoe andere mensen hierover denken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor zo ver ik weet kunnen vitamine pillen sowieso nooit kwaad. Wat mij altijd is verteld is dat je alle vitaminen uit de pillen gebruikt die je nodig hebt en wat er overblijft dat plas je weer gewoon uit. Maar om jezelf dagelijks vol te stoppen met pillen en supplementen lijkt me een beetje onnodig. Tenminste, zo lang ze niet zijn voorgeschreven of aanbevolen door een medische professional natuurlijk!

Natuurlijke producten zoals groente en fruit hebben trouwens veel meer te bieden dan alleen maar vitaminen, dus het is het beste om gewoon gezond te blijven eten. Als je dan nog last hebt van een tekort dan kan je daar altijd nog specifieke middelen voor kopen. Bijvoorbeeld een veganistische levensstijl schijnt te zorgen voor een tekort aan vitamine B15 en mensen die gevoelig zijn voor blaasontstekingen kunnen profijt hebben van cranberry pillen. Maar zo lang je over het algemeen nergens last van hebt dan zou ik zeggen: Laat je niet gek maken. Zodra je specifieke klachten hebt (zoals blaasjes op je tandvlees) dan kan je daar altijd nog op reageren. Tot die tijd zou ik lekker rustig aan doen met die pillen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.