Spring naar bijdragen
Zonnetje

Spit en pijn in de onderrug

Aanbevolen berichten

Ik heb vaak erg last van een scherpe pijn in mijn rug. Alsof er continue iemand aan het knijpen is of een ijsblok tegen mijn rug houdt. De pijn zit voornamelijk in mijn onderrug en de pijn gaat ook wel eens naar de billen. 

Helaas heb ik ook wel eens spit. Deze pijn is bijna niet te omschrijven, het is een soort van verkramping in de lage rug. Soms schieten de tranen in m'n ogen van de pijn. Wanneer iemand een kick geeft in de knieholtes, dan schieten je knieën (benen) uit een impuls naar voren en dat is niet altijd een fijn gevoel, dit effect kan ik een beetje vergelijken wanneer ik spit in mijn rug heb.

Wanneer dit gebeurt, smeer ik er een zalfje op zoals tijgerbalsem. Zodra het kan neem ik een warme douche en daarna leg ik een lekkere warme waterkruik op mijn rug. Verder is het vaak rusten en niet teveel bewegen maar ik heb meer dingen te doen dus ik wil niet dagen lang zitten of liggen vanwege mijn rug.

Heeft er iemand ervaring met spit in de onderrug? Heb je dan ook tips voor me? Ik ben er helemaal voor in om het te kunnen verbeteren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Zonnetje helaas ken ik niemand met Spit in de onderrug maar het klinkt als een heel vervelende aandoening. Ik hoop dat je inmiddels hier geen last meer van hebt? Misschien dat er meer mensen op het forum komen die je ervaring kunnen delen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi, 

Wat een interessant forum zeg. Ik las een paar berichten door en ik dacht gelijk; ik ga ook een account aanmaken! Ik heb al heel wat kwaaltjes gehad dus ook ik zou die best willen delen hier. Elkaars verhaal uitwisselen is altijd wel goed denk ik. Zo kom je nog eens wat te weten zeg. 

Ik heb zelf ook vaak spit in mijn rug gehad en nog steeds wel eens dus ik weet helemaal wat @Zonnetje bedoeld. Zeker geen pretje en niks wat je kan doen. Ik heb een goed zalfje wat de pijn verzacht en dat heet Traumeel. Verder is veel rust belangrijk. Het is niet uit te leggen als je niet weet hoe het is, zo pijnlijk.
Succes en sterkte hoor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om er even op terug te komen met betrekking tot spit in de onderrug. Mijn dochter doet aan Yoga en Pilates. Dit schijnt goed te werken om flexibiliteit te ondersteunen. Mijn dochter heeft ook een zwakke rug en met bepaalde oefeningen die zij hier leert, heeft ze een stuk minder problemen met haar rug. Ik zit te overwegen om ook een lesje te nemen, zodat ik kan zien of ik het wat vind of niet. Volgens mijn dochter is het een levend geneesmiddel en zij is er zo weg van omdat het de lichaam en geest stimuleert. 

Misschien zou dat ook wat voor jou zijn @Zonnetje. Als ik een lesje heb gehad dan zal ik er zeker informatie over geven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites