Spring naar bijdragen
Caro

Tips voor slecht adem

Aanbevolen berichten

Als ik mijn tanden aan het poetsen ben dan poetst ik ook gelijk mijn tong. Vaak zit er zo'n speciaal kantje op de achterkant van de borstel om dus je tong te poetsen. Ik vind dit niet altijd even comfortabel om te doen. Als ik de borstel aan het begin van mijn tong zet, dan krijg ik al kokhals neigingen. 

Maar goed, om een beter resultaat te krijgen dient de borstel soms wel goed achterin de tong geplaatst te worden. Na deze vrij irritante bewegingen, heb ik het idee dat alles in mijn mond vrij schoon is, althans dat denk ik dan want na 10 minuten heb ik het idee alsof mijn smaak en adem gelijk alweer minder fris is. Ik neem dan ook direct kauwgom of pepermuntje. 

Zodra ik niks neem wat mijn adem verbeterd, komt hetzelfde effect weer terug. Ik zou wel eens tips willen ontvangen om een beter adem te kunnen ontwikkelen. Ik heb altijd een gezond gebit (volgens de tandarts), dus ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Ook probeer ik gezond te eten maar wellicht zijn er andere oplossingen die goed kunnen werken voor een frisse adem want soms ben ik er een beetje onzeker door.   

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar heb ik ervaring mee! Niet uit de boeken, maar gewoon persoonlijke ervaring en dat deel ik graag even met je.

Het poetsen van je tong is inderdaad een goed idee. In Nederland wordt dat schijnbaar zelden aangeleerd, maar dat is wel zo hygiënisch. Zelf poets ik mijn tong zelfs altijd met de borstel (waarop ik hem natuurlijk goed schoonmaak) want dat is wat intenser... Om kokhalsneigingen tegen te gaan kan je proberen om je tong wat verder uit te steken. Dan kom je met je tandenborstel namelijk wat minder in de buurt van je huig.

Verder gebruik ik iedere dag mondwater. Gewoon een standaard merk lijkt me prima - ik gebruik Listerine - en dan wel met een sterke muntsmaak.

Dan heb je tanden poetsen, tong schoonmaken en mondwater, dus wat hygiëne betreft zit dat wel goed. Maar dan kan het nog steeds gebeuren dat je uit je mond gaat stinken en dat komt dan niet door je gebit maar door je maag! Ik heb namelijk gemerkt dat ik een enorm slechte adem krijg op het moment dat ik niet eet of wanneer ik maagzuur heb. Daarom probeer ik gewoon altijd een schone mond te hebben en in ieder geval iets in mijn maag te hebben. Zo maakt een klein ontbijt bij mij een enorm verschil!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daniel, ik zit me ineens te bedenken dat mijn vader ook altijd Listerine gebruikt! Ik ga het vandaag meteen even halen, in de hoop dat het beter gaat.

Ik heb er soms ook last van na het ontbijt. Misschien moet ik iets meer eten maar ik ga absoluut even een mondwater proberen.

Bedankt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Caro heeft Listerine geholpen tegen de slechte adem? Mijn moeder had zelfs een speciale "tongschraper" in de badkamer liggen waar ze regelmatig gebruik van maakte. Ik heb er zelf ook 1 gehad en zeker als ik heb gerookt en teveel koffie heb gedronken komt er een onvoorstelbare hoeveelheid "troep" van de tong af wat je adem er niet beter op maakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi,

Ja Listerine helpt prima @Vuurwerk. Nu wil ik inderdaad nog zo'n tongschraper kopen maar zit er al tegenop om het te gaan gebruiken haha.. Ja ik moet al kokhalzen als ik eraan denk maar goed, als het helpt dan moet ik even doorbijten en er niet teveel bij nadenken. Mijn moeder zei dat Orabrush wel een aanrader is.

Hopelijk helpt dit optimaal want ik heb altijd een voorraad met kauwgom en pepermuntjes maar als ik dat de hele dag door eet dan krijg ik buikpijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben in het verleden op zoek geweest naar een tongschraper, maar die kon ik helaas nergens vinden. Misschien dat ik bij de verkeerde winkels ging kijken, maar de enige manier waarop ik ze kon krijgen was via het internet uit China.

In plaats daarvan ben ik gewoon een eetlepel gaan gebruiken. Ja, een gewone eetlepel uit de keuken (wel goed afwassen van tevoren en naderhand). Die kan je met de holle kant tegen je tong zetten en langzaam naar voren schrapen - dat werkt volgens mij gewoon op precies dezelfde manier. Daar heb je er ongetwijfeld wel eentje van liggen, dus het is wellicht de moeite waard! En als je het echt niets vindt dan kan je het altijd laten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites