Spring naar bijdragen
Dhr_Roos

Mijn succesvolle methode voor afvallen

Aanbevolen berichten

Enige tijd geleden besloot ik om weer eens te gaan sporten. In het verleden had ik veel aan zelfverdedigingssporten gedaan en dat was dus ook precies waar ik weer naartoe ging. Ik ging een paar keer in de week naar de sportschool, mijn conditie werd steeds beter, mijn techniek was nog steeds prima, maar mijn gewicht bleef een probleem. En als je wedstrijden wilt doen met gewichtsklassen dan moet je natuurlijk wel fit en afgetraind zijn, want anders is er geen beginnen aan!

Ondanks het feit dat ik meer spieren opbouwde moesten er dus behoorlijk wat kilootjes vanaf. En dat is dus precies waar ik het hier over wil hebben. Want veel mensen beweren dat ze een wonderkuur hebben gevonden, of dat bepaalde speciale producten hiervoor goed werken, maar daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Naar mijn ervaring kan je het namelijk heel makkelijk zelf doen en daar heb je absoluut geen slimfast of wat dan ook voor nodig! Mijn bewijs? In negen maanden ben ik van 82 naar 67 kg gegaan, terwijl ik behoorlijk wat spiermassa erbij heb heb gekregen! Dit waren de simpele regels die ik heb gevolgd in die negen maanden:

• Absoluut geen snoep of frisdrank, zelfs niet op een 'cheat day' en dat betekent dus simpelweg geen suikerproducten.
  • Brood en pasta zoveel mogelijk ontwijken, al moet je natuurlijk wel iets te verbranden hebben voordat je gaat sporten.
  • Veel meer verse groenten eten dan voorheen.
  • Wanneer je behoefte hebt aan vet, ga dan voor natuurlijke of dierlijke vetten, zoals avocado of vlees. Ik hoef jou niet te vertellen dat verzadigde vetten zoals die in een gefrituurde hap of een zak chips niet goed voor je zijn.
  • Eet niet meer dan je nodig hebt. Lekker eten is fantastisch, maar het werkt alleen maar averechts om je vol te proppen, want dan voel je je naderhand ook niet lekker bij.
  • Veel water drinken. Draag indien mogelijk altijd een fles water bij je. Het schijnt zelfs zo te zijn dat je soms een hongergevoel krijgt terwijl je eigenlijk gewoon dorst hebt en daar werkt een flinke slok water dus ook heel goed tegen.

Toen ik deze regels nauwkeurig volgde toen vlogen de kilo's eraf. Het enige nadeel is dat je best wel streng voor jezelf moet zijn en dat je regelmatig lekkere traktaties moet afwijzen. Wat denken jullie van deze methode? Heb je nog steeds liever een wondermiddel of klinkt dit toch best wel logisch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor het delen van deze methode @Dhr_Roos! Een vraagje alleen... Is dit alles niet een beetje extreem? Het lijkt me voor de hand liggend dat je snel afvalt als je gewoon helemaal stopt met snoepen en voor de rest minder gaat eten, terwijl je wel gewoon blijft sporten. Dan doe je tenslotte alles dat algemeen bekend is. Maar dat kan je toch nooit volhouden? En zelfs als je dat wel zou kunnen, dan is dat toch geen leuke manier om te leven?

Of misschien dat ik de enige ben die er zo over nadenkt :). Ik moet er persoonlijk niet aan denken om exclusief super gezonde dingen te eten, want dan mis je gewoon een hoop lekkere dingen. En wat dat betreft, hoe sta jij tegenover het drinken van alcohol? Want dat is natuurlijk ook niet goed voor je!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap precies wat je bedoelt hoor. Volgens mij moet ik even een paar dingetjes verduidelijken, want de achterliggende gedachte van mijn methode heb ik volgens mij niet helemaal goed uitgelegd.

Waar ik het hierboven over had was eigenlijk vooral een methode om topfit te worden voor competities. Dit is dus eigenlijk gewoon een sportdieet welke bedoeld is om op een zeker moment te pieken. Daar moet ik bij zeggen dat ik het best wel een tijdje heb weten vol te houden, maar ook ik wil zo niet blijven leven. Sinds ik die piek heb bereikt eet ik gewoon alles wat ik wil, maar opmerkelijk genoeg is mijn smaak nu wel veranderd. Ik heb veel minder behoefte aan snoepgoed, frisdrank vind ik helemaal niks, en mijn maag is snel vol.

Dit is dus een kwestie van snel afvallen, waarna het de bedoeling is dat je met mate blijft eten. En dat is natuurlijk ook niet makkelijk...

Wat alcohol betreft, dat is inderdaad niet goed voor je, dat weten we allemaal. Toen ik veel aan het afvallen was toen dronk ik eigenlijk helemaal geen alcohol (misschien een enkel glaasje wijn eens in de zoveel tijd, maar meer niet) en nu ik 'normaal maar gezond' leef drink ik gewoon afentoe maar met mate.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites