Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Mijn nichtje is 1.75 m lang en weegt 54 kg. Vergeleken met haar lengte zou ze graag wat willen aankomen, gezien ze vind dat haar postuur een beetje aan de dunne kant is. De verhouding tussen lengte en gewicht klopt niet helemaal. Heeft iemand hier ervaring mee? Bij overgewicht is afvallen natuurlijk niet altijd even makkelijk maar het lijkt erop dat aankomen ook een grote issue is als je veel kan eten maar soms wat vermagerd eruit kan zien. Dit zijn overigens niet mijn eigen woorden maar echt puur die van mijn nichtje. Ik vind haar mooi zoals ze is maar ik kan me best voorstellen dat ze zich soms onzeker kan voelen. 

Daarom willen wij graag tips ontvangen om aan te komen op een gezonde manier! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Jantje en Marietje! Ik kan me goed voorstellen dat ze vindt dat ze een beetje aan de dunne kant is. Volgens mij heeft ze zelfs flink ondergewicht, dus het lijkt me geen verkeerd idee voor haar om daar wat aan te gaan doen.

Om te beginnen lijkt het me een goed idee om meer te gaan eten. In de eerste instantie zou ik aanraden om het gewoon bij gezonde voeding te houden en dan met aanzienlijk grotere porties. Dus gewoon veel meer naar binnen werken dan normaal, terwijl je wel hetzelfde dieet behoudt.

Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze onmogelijk kan aankomen, ongeacht wat ze eet. Ik heb ooit een vriendin gehad met dat probleem en die besloot uiteindelijk om dagelijks een beker met ongeklopte slagroom te drinken. Maar dat hielp niet heel erg, dus ging ze meer spieren bouwen in plaats van proberen om meer vet te krijgen en dat werkte veel beter in haar geval. Bij dit voorbeeld was de uiteindelijke oplossing dus om krachttraining te doen en tegelijkertijd meer voedsel met veel proteïnen naar binnen te werken.

Hebben jullie misschien wat meer informatie over jullie nichtje? De omstandigheden van haar geval lijken me namelijk nogal belangrijk. Bijvoorbeeld: Is ze een puber midden in een groeispurt? Heeft ze last (gehad) van een eetstoornis? Of heeft ze gewoon heel veel moeite met aankomen, zoals in het voorbeeld van die vriendin van mij dat ik net gebruikte? Het advies dat jullie nichtje nodig heeft is geheel afhankelijk van haar persoonlijke situatie!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.