Spring naar bijdragen
Vuurwerk

Overmatig Snurken - Tips tegen luid snurken

Aanbevolen berichten

Sinds mijn pubertijd snurk ik behoorlijk en hier wil ik graag wat aan doen!

Ik ben zelfs gediagnosticeerd als "extreme snurker" toen ik voor een slaapapneu test ging (de grafiek kon letterlijk niet verder oprekken), maar gelukkig kwam uit de test dat ik geen slaapapneu had, mijn adem stokte een aantal keer tijdens mijn slaap maar niet vaak genoeg om 's-nachts met een machine op te moeten slapen. Slaapapneu is dus uitgesloten en is eigenlijk ook niet een oorzaak voor snurken (al gaan ze wel vaak samen).

Verder rook ik, volgens de arts heeft dit vrijwel geen invloed op snurken. Drinken doe ik ook soms een aantal consumpties op een avond - dit heeft wel een grote invloed op het snurken, twee consumpties op een avond zouden het snurkgeluid al verdrievoudigen. Ook ben ik te zwaar maar dit zou niet het snurken zo extreem kunnen beïnvloeden. Qua beweging doe ik voldoende, ik sport ongeveer 2 a 3 keer per week.

Echter op de avond dat ik niet drink is het snurken ook extreem! Dit schijn ik te doen in elk mogelijke positie. Ik heb al een snurkspray geprobeerd (ja het bestaat), van Sleepz, anti-snurk spraysysteem. Dit hielp helaas voor geen meter. 

Nu zie ik op internet allerlei andere hulpmiddelen zoals een snurkbeugel en zelfs een elastiek die je om je hoof kunt binden, maar zoals jullie wel zullen begrijpen is dit niet de ideale oplossing, ook nog niet geprobeerd overigens.

Hebben jullie misschien tips om het harde snurken minder te maken?

Alvast bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Vuurwerk,

Super vervelend dat je zoveel snurkt! Het is voor niemand leuk die een rustige nachtrust wilt hebben maar dan verstoord wordt door het gesnurk van zijn of haar partner. We moeten natuurlijk ook even stilstaan bij het feit dat degene die last heeft van 'extreme' snurk gedrag, dit ook erg vervelend voor die persoon zelf is. 

Ik heb wel eens verschillende artikelen gelezen over snurken en slaapapneu. Wat je ook kan proberen is een Bromelia-ananasplant naast je bed zetten. Ik heb werkelijk geen idee of dit kan helpen maar volgens bepaalde bronnen zou het wel eens kunnen werken.

Probeer het eens uit! Soms kunnen de gekste ideeën een oplossing zijn. Als je het niet probeert dan weet je het ook niet. 

Ik hoor graag terug van je.

Succes en sterkte! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi @Amber dankjewel voor je reactie!

Ja ik snap dat de partner er ook last van heeft, niet alleen vanwege het geklaag op de dag erna maar ook gezien de vele knietjes die mijn rug te verduren krijgt tijdens het slaapproces haha. Ideaal is het zeker niet!

Ik ben er even ingedoken want een ananasplant tegen snurken, wie zou denken dat dit kan helpen? Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord maar misschien een keer het proberen waard, al denk ik dat het weinig verschil gaat maken. Wat ik zo snel via Google heb kunnen vinden over deze ananas plant:

• Stoot 's-nachts zuurstof af in plaats van overdag
  • Stoot bromeliane uit (zoals de naam al aangeeft), dit zou de luchtwegen verruimen

Heeft er iemand nog meer tips? :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nog wel een paar mogelijke oplossingen. Tenminste, dit zijn tips die ik eerder voorbij heb horen komen, want ik heb zelf gelukkig nooit last gehad van dit probleem. Je geeft zelf al aan dat je een aantal verschillende dingen hebt geprobeerd en die zal ik dus even terzijde laten. Hier mijn suggesties:

- Slaap je over het algemeen op je rug? Dan valt de basis van je tong al snel tegen je gehemelte, wat voor sterke vibraties zal zorgen in de nacht. En dat zorgt er dus ook voor dat je meer gaat snurken! Om te beginnen is het dus een goed idee om je slaappositie te veranderen, want dat kan voor een enorm verschil zorgen. Ga voortaan op je zij of op je buik slapen en koop een passend hoofdkussen om dit makkelijker te maken. Voor iedere positie heb je namelijk een bepaald type hoofdkussen dat beter ondersteunt.

- Er zijn inderdaad een heleboel verschillende middeltjes die zouden moeten helpen tegen snurken. Hieronder vallen bijvoorbeeld sprays en de snurkbeugel, maar je hebt ook nog van die pleisters (ik weet de exacte officiële term niet) die je op je neus plakt. Die zouden links en rechts aan de huid moeten trekken, waardoor ze de neusholten verder open zouden moeten krijgen. Of dit werkt weet ik niet zeker, maar het is zeker de moeite waard om het een keer te proberen.

- Verder geef je het zelf al aan, maar overgewicht kan ook een belangrijke factor zijn bij snurken. Je zegt zelf dat dit niet heel veel invloed zou hebben, maar ik heb dit zelf anders ervaren. Mensen die ik ken gingen namelijk duidelijk harder snurken toen ze aankwamen, terwijl ze minder gingen snurken toen ze weer afvielen. Dat is wat mij betreft dus ook absoluut iets om in gedachten te houden wanneer je op zoek bent naar een oplossing op de lange termijn.

Houd ons op de hoogte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je feedback @Dhr_Roos!

Andere positie helpt helaas niet (aangegeven in de openingspost). Een pleister op de neus plakken lijkt me super ongemakkelijk maar ik kan het zeker is proberen, dankjewel!

Voor nu afvallen geblazen, kan mooi gecombineerd worden met mijn cholesterol proberen te verlagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Korte update:

Afgelopen vrijdag ben ik naar de KNO-arts geweest vanwege mijn luidruchtige gesnurk. Deze heeft een kort onderzoek gedaan waarin hij in de neusgaten keek en achterin de keel keek. Ik lijk een allergie te hebben waardoor een gedeelte van het gesnurk wordt veroorzaakt. Ik heb neussprays gekregen om dit op te lossen, dit moet ik voor het slapen sprayen.

Verder moet ik 5 tot 10 kg afvallen in het komende half jaar, dit is nu de tweede arts die het aangeeft dus ik ga er maar aan beginnen. Hierdoor wordt het vetlaagje in de keel iets kleiner waardoor de snurkgeluiden drastisch afnemen. Ik ben benieuwd en ik hou jullie op de hoogte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Vuurwerk,

Echt super goed van je dat je niet opgeeft! Al die onderzoeken,  het zal allemaal ook echt geen pretje voor je zijn. 

Ik ben erg benieuwd of die neusspray zal helpen. Betreft het afvallen, daar zal vast een hoop verschil in kunnen maken, gezien snurken vaak wordt veroorzaakt door extra gewicht in de nek en gezicht.

Ik vind in ieder geval dat je goed bezig bent! Hopelijk merk je (en je partner) snel verschil!

Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.