Spring naar bijdragen
Vuurwerk

Bloedtest bij dokter

Aanbevolen berichten

Anderhalve week geleden ben ik naar de dokter geweest om is een bloedtest te laten doen. Ik had geen klachten maar ik dacht dat het geen kwaad kon. Bij de algemene bloedtest wordt er op de volgende zaken gemeten:

• Cholesterol (goed zit ik misschien te hoog)
  • Suiker (heb 1 keer een sneltest hiervoor gedaan met een prikker bij de dokter)
  • Ijzerniveau van het bloed
  • Calcium
  • Ureum (om de nieren te checken)
  • Hoeveelheid witte bloedcellen

Hebben jullie al een keer een test gedaan en kwamen daar onverwachte dingen uit? De test neemt hier ongeveer 2 weken in beslag dus ik ben benieuwd wat het resultaat is over een weekje of 2.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De testresultaten van de bloedtest zijn binnen en het enige mankement was een veel te hoog Cholestrol niveau, zo hoog zelfs dat de dokter een afspraak wil maken.. Ik zal in het andere topic verder gaan over Cholesterol

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt in mijn ogen reuze mee te vallen met het Cholesterol niveau, ik had dit een stuk hoger verwacht. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn heb ik hieronder een uittreksel neergezet van mijn bloedonderzoek (om te kijken wat je er allemaal op af kunt lezen). Natuurlijk heb ik mijn eigen gegevens zoals naam / adres etc. hieruit geknipt.

bloedonderzoek1.thumb.JPG.a14518fa5b486944f96011bc97b2edae.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is inmiddels al een oud bericht, maar ik vroeg me af of het je is gelukt om je cholesterol te verlagen? Iemand die ik ken heeft hier namelijk ook last van. Zo ja, heb je advies of tips? Overigens is het toch ook best hoog? Er staat onder aangegeven "target LDL-Choresterol for coronary artery disease and equivalents - 2mmol/L or less". Die van jou was 4.71 mmol/L

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Noortje! Ik weet nog niet of mijn cholesterol nu lager is. Mijn eerste doel is afvallen door kleinere porties + gezonder te eten. Wanneer ik mijn "afvaldoel" heb behaalt ga ik het nog een keer laten meten bij de dokter. Ik zal hier direct een update plaatsen wanneer ik de nieuwe testresultaten binnen heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.