Spring naar bijdragen
rotterdammer_72

Natuurlijke medicijnen voor ADHD?

Aanbevolen berichten

Dag allemaal. Er is pas geleden ADHD bij een  kind in mijn familie geconstateerd. Gisteren hadden we het er met een aantal mensen over, en toen kwam naar boven wat voor medicijnen opties waren. Ik heb hier zelf niet veel verstand van en heb geen flauw idee of het "verplicht" is voor een kind met ADHD om medicijnen te slikken, maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? Na het lezen van de bijwerkingen van bv Methylfenidaat schrok ik toch wel even. Mogelijke bijwerkingen zijn o.a. hartkloppingen, minder eetlust, moeite met slapen, en zelfs achterblijvende groei en negative invloed op de ontwikkeling van de hersenen. Dit wil je toch niet aan een kind geven? Heeft iemand hier ooit wel eens andere opties, zoals natuurlijke supplementen etc, overwogen? Ik ben niet echt iemand die "geloofd" in homeopathische geneesmiddelen maar ik zou zelf alles proberen voordat ik m'n kind aan zware medicatie zet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi @rotterdammer_72! Tegenwoordig worden bijna alle kinderen met een of andere aandoening bestempeld. Ga maar eens naar een schoolklas, dan heeft minimaal de helft een of andere afkorting welke aangeeft dat het kind niet optimaal functioneert.

Het lijkt me sterk dat het verplicht is om je kind medicijnen te geven voor zoiets. Dit is natuurlijk niets besmettelijks en de enige belangrijke reden om ze deze pillen te voeren is zodat ze beter functioneren in het alledaagse leven. Ik heb vroeger begrepen dat Ritalin altijd goed was voor kinderen met ADHD, maar of het echt werkt dat is een tweede. Misschien is het een idee om de aanbevolen medicijnen tijdelijk te proberen om te zien of het kind er echt baat bij heeft?

Vergeet niet dat mogelijke bijwerkingen bij ieder medicijn op het pakketje moeten worden gezet. Van een simpel aspirientje kan je schijnbaar zelfs een hartaanval, een TIA of een beroerte krijgen. Ik heb volgens mij in een eerdere post al eens aangegeven dat ik absoluut niet geloof in homeopathische middelen. Er is ook weinig reden om daar in te geloven, want het is vaak genoeg onderzocht dat die gewoon niet werken. Daar zou ik persoonlijk dus niet aan beginnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.