Spring naar bijdragen
Dhr_Roos

Vasectomie ongedaan maken

Aanbevolen berichten

Een aantal jaar geleden had ik het idee dat ik absoluut nooit kinderen wilde. Ik zat hier absoluut niet op te wachten en ik had er dus ook absoluut geen zin in om risico te lopen. Vandaar dus dat ik een vasectomie heb genomen, waardoor seksuele partners ook niet zomaar zwanger zouden kunnen worden. 

Dat werkte dus allemaal precies zoals de bedoeling was, alleen was er een ding waar ik geen rekening mee had gehouden... Op een gegeven moment kwam ik een vrouw tegen die ik niet meer kwijt wil en nu ben ik serieus aan het twijfelen over die vasectomie. Kan ik hem ook ongedaan maken? En zo ja, is dat pijnlijk en ingrijpend, en zitten daar dan nog andere gevolgen aan verbonden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jahoor, dit is (gelukkig) absoluut mogelijk! Mijn man heeft dit namelijk ook gedaan. Hij was er zelf ook jaren zeker van dat hij nooit kinderen wilde, maar heeft zich uiteindelijk toch bedacht. Er zijn in principe twee manieren maar de meest voorkomende is een vasovasostomie, waarbij de zaadleiders in principe weer aan elkaar "genaaid" worden. Zo'n ingreep kan onder volledige narcose gedaan worden en duurt meestal tussen de 3 a 4 uur. Je kan dan gewoon dezelfde dag weer naar huis. Je moet er wel rekening mee houden dat je na de ingreep een aantal weken geen seks mag hebben. Na vier tot zes maanden zal vervolgens kunnen onderzoeken of de vasovasostomie geslaagd is. 

Wat betreft de pijn - tja het zal niet pijnloos zijn. Van wat ik destijds begrepen heb, zou het wel te doen moeten zijn met bepaalde pijnstillers. Mijn man heeft bepaalde pijnstillers meegekregen en dat heeft prima geholpen. Ik zou dus zeggen - als je graag kinderen wilt hebben met deze vrouw dan is het het absoluut waard. Succes! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.