Spring naar bijdragen
daniel123

Last van mijn nek en schouder

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Ik heb de laatste tijd enorm veel last van mijn nek (aan de linkerkant) en van mijn linker schouder. Het voelt constant stijf aan en het enige dat lijkt te helpen is wanneer ik mijn hoofd flink heen en weer beweeg om mijn nek te kraken.

Nu sport ik op zich wel regelmatig, maar ik weet bijna zeker dat ik hiermee geen blessures heb opgelopen. Zou het kunnen dat ik niet goed achter mijn bureau zit? Ik werk op een kantoor van achter de computer en ook wanneer ik thuis ben zit ik veel achter de pc. En als ik heel eerlijk ben volg ik niet altijd de richtlijnen voor de 'ideale positie' met een rechte rug etc...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het klinkt alsof je je eigen vraag al hebt beantwoord. Het lijkt me inderdaad heel goed mogelijk dat je nekpijn en je schouderpijn worden veroorzaakt door een verkeerde positie achter je bureau. Ben je heel toevallig linkshandig? En hang je vaak naar voren over je toetsenbord met je muis in je linkerhand, met je hoofd dichter bij je computerscherm? In dat geval komen je nek en je linker schouder namelijk in een rare positie te staan, wat allerlei problemen kan opleveren.

Als ik het goed begrijp ben je allang op de hoogte van hoe je eigenlijk achter je bureau zou moeten zitten. Ik zou je ten strengste willen aanraden om dat voortaan te doen, want op deze manier kan je serieuze en langdurige probremen krijgen met je nek, schouders en je rug!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dhr_Roos:

Het klinkt alsof je je eigen vraag al hebt beantwoord. Het lijkt me inderdaad heel goed mogelijk dat je nekpijn en je schouderpijn worden veroorzaakt door een verkeerde positie achter je bureau. Ben je heel toevallig linkshandig? En hang je vaak naar voren over je toetsenbord met je muis in je linkerhand, met je hoofd dichter bij je computerscherm? In dat geval komen je nek en je linker schouder namelijk in een rare positie te staan, wat allerlei problemen kan opleveren.

Als ik het goed begrijp ben je allang op de hoogte van hoe je eigenlijk achter je bureau zou moeten zitten. Ik zou je ten strengste willen aanraden om dat voortaan te doen, want op deze manier kan je serieuze en langdurige probremen krijgen met je nek, schouders en je rug!

Je zegt inderdaad gewoon wat ik niet wil horen, maar wat ik eigenlijk al weet. Ik moet gewoon de 'voorgeschreven houding' aanhouden wanneer ik achter de computer zit. Al ga ik wel eerst even een paar keer langs de fysiotherapeut om m'n nekspieren en m'n schouderspieren te laten masseren. En inderdaad, ik ben linkshandig, en ik hang veel naar voren aan m'n bureau!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.