Spring naar bijdragen
Vuurwerk

Tandvlees verstandskies ontstoken

Aanbevolen berichten

De afgelopen dagen heb ik last van tandvlees wat ontstoken is rond mijn verstandskies (rechtsonder). 

Niks doen is geen optie die ik ben direct gaan Googlen:

• De ruimtes onder het tandvlees grondig reinigen en alles goed schoonhouden.. Ik zat te denken om met een tandenstoker onder mijn tandvlees te gaan "wroeten".. Mocht dit niet helpen dan ga ik binnen een weekje naar de tandarts. Goed schoonhouden kan met goed poetsen en flossen. 
  • Tijdelijk stoppen met roken / alcohol drinken.
  • Antiseptisch mondwater gebruiken. Dit is een mondspoelmiddel die de juiste ingrediënten heeft om goed te spoelen.
  • Masseren van het betreffende tandvlees zodat de bebloeding daar beter is (ok daar geloof ik niet in)

De beste manier om het te voorkomen is het gebit goed schoonhouden, nouja daar is het nu helaas te laat voor. Wist je dat dit ook wel gingiva wordt genoemd? (het ophopen van bacteriën onder je tandvlees).

Ik ga beginnen met het goed schoonhouden van mijn gebit (zeker op plaats van ontsteking) en ik hoop dat het daarmee over gaat (de pijn is overigens gelukkig minimaal).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld

Nu aanmelden

• Forumstatistieken

• Aantal discussies
      137
    • Aantal berichten
      375
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.