Spring naar bijdragen
Noortje

Moeite om 's ochtends wakker te worden

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Ik weet dat mensen vaak moeite hebben om in slaap te vallen, maar bij mij is het juist omgedraaide wereld. Ik val meestal heel snel in slaap, maar heb erge moeite om 's ochtends wakker te worden. Of ik nu te weinig, te veel of "precies genoeg" slaap, lijkt niet uit te maken. Ik slaap vaak heel diep en droom eigenlijk iedere nacht. Ik moet iedere dag meerdere wekkers zetten om te voorkomen dat ik er niet doorheen slaap en te laat wakker wordt. 

Vrienden van me zijn "jaloers" omdat ze graag meer zouden willen slapen, maar het is voor mij soms best een probleem om zoveel moeite te hebben om op te staan. Online lees ik van alles en nog wat, maar het is lastig om te zeggen wat waar is en niet. Heeft iemand hier heel toevallig ervaring mee, of kennen jullie iemand die hier moeite mee heeft/heeft gehad? Alle tips / hulp / informatie wordt ontzettend op prijs gesteld!  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat er best veel mensen zijn die moeite hebben om wakker te worden, ik word bijvoorbeeld ook heel moeilijk wakker in 99% van de gevallen (geen of wel slaap maakt niet uit). Maakt het uit of het al licht is buiten? Misschien als je natuurlijk wakker kunt worden door de juiste verlichting dat het helpt - in de zomer kun je dit ideaal testen door met de gordijnen open te slapen.

Een andere optie is een "slimme wekker", deze kun je op bijna elke moderne telefoon downloaden. Er zijn natuurlijk allerlei andere oplossingen te bedenken zoals een gezonde levensstijl.. Maar mocht echt niks helpen dan zou het kunnen dat je een slaapstoornis hebt. Snurk je bijvoorbeeld of heb je een vorm van apneu? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de suggesties Vuurwerk! Helaas lijkt het niet veel uit te maken of er nu natuurlijk daglicht naar binnen komt of niet. Zelfs als ik er wakker van wordt, val ik net zo makkelijk vervolgens weer in slaap. Ik heb nog nooit eerder van "slimme wekkers" gehoord maar het ziet er best interessant uit. Heb je hier zelf ook ervaring mee? Zover ik weet snurk ik niet (misschien heel af en toe) en heb ik ook geen vorm van apneu. Ik denk ook niet dat het aan m'n levensstijl ligt, ik eet vrij gezond, zorg ervoor dat ik iedere dag al m'n vitaminen/mineralen binnen krijg en sport regelmatig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.