Spring naar bijdragen
Neusman

Uitslag neus

Aanbevolen berichten

Beste iedereen.

U zat vast niet te wachten op een oncharmante neusfoto, maar hier is er dan toch een. Hopelijk weet iemand raad. Ik heb sinds gisteren op één neusrand gekke bultjes. Het voelt semihard, is iets gevoeliger, jeukt niet, ietwat wit of geel, maar voornamelijk iets roder. Ik heb niks anders gegeten of gedaan. Heeft het met de kou te maken misschien? Ik ben niet verkouden of snotterig. Hopelijk bestaat er een zalfje voor, huishoudelijk middeltje, of de kennis dat het razendsnel vanzelf weggaat.

Bedankt beste lezer. Om de onsmakelijke neusfoto een beetje goed te maken,
is daaronder een foto van een lieve kitten.

20181124_113500.jpg

5aa1d06c-d409-4d4a-8d4f-d90f51350047.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Neusman, 

Om even te beginnen - bedankt voor de foto van de lieve kat! 😃

Wat betreft je probleem, het is moeilijk te zijn vanaf een foto maar zou het koortsuitslag kunnen zijn? (Zit er vloeistof in de bultjes? ) Dit komt meestal voor rondom de mond (koortslip), maar kan ook rondom de neus voorkomen. Wat je zelf beschrijft, voornamelijk iets rodere huid met ietswat wit/geel, komt overeen met de symptonen van koortsuitslag. Dit wordt veroorzaakt door het herpes simplex virus type 1, wat bij 3 op de 4 mensen voorkomt. Mocht dit het zijn dan kun je: 
- bij de apotheek een zalfje halen of het zelf thuis ontsmetten en creme gebruiken (speciale zalf is natuurlijk wel het beste) 
- goed op je gezondheid letten! Koortuitslag breekt meestal alleen door bij verlaagde weerstand dus pak voldoende rust en eet gezond.

Als het door de kou zou komen zou je huid denk ik wel droog worden, maar meer niet. Het kan natuurlijk ook een reactie zijn om nieuwe middelen zoals shampoo, creme of zelfs neusspray. 

Hopelijk heb je iets aan deze informatie. 

Groetjes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Noortje!

Bedankt voor je hulp! Ja, een koortsneus, dat snijdt hout. Dat lijkt me ook! Verminderde weerstand, drukke periode, kou, klinkt allemaal aannemelijk. Bedankt, ik ga er wat zalf op doen, vitamientjes nemen, enz.

Het is handig om te weten wat je moet doen als je het eenmaal hebt. Want ik lees héél veel over voorkomen. Bijna uitsluitend. 
En dat is is belangrijk, maar daar heb ik nu niet zo veel aan. 

"Onee, ik ben aangereden door een auto en mijn been is gebroken, wat moet ik doen?"
"Beter uitkijken bij het oversteken."
"Ja. Dank je, ga ik gelijk proberen."

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Neusman! 

Graag gedaan! 

En ja hetzelfde probleem zie ik ook vaak haha. Natuurlijk is voorkomen beter dan genezen, maar het is wel zo handig om te weten wat je moet doen wanneer het al "te laat" is! 

Ik wens je (neus) veel beterschap! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.