Spring naar bijdragen
Vuurwerk

Vaccinaties slecht?

Aanbevolen berichten

Zojuist ben ik naar de dokter gegaan voor van standaard vaccinaties voor mijn vakantie naar de Filipijnen. Ze hebben mij een vaccinatie tegen Difterie, Tetanus en polio gegeven (dat moet blijkbaar worden herhaald - deze heb ik als kind ook al gekregen) en 1 voor Hepatitis A. De Hepatitis A injectie moet over een half jaar nog een keer worden gehaald zodat ik levenslang hiervoor ben ingeënt. Normaliter is een BMR vaccinatie (Mazelen) ook aan te raden maar die had ik gelukkig al.

Tot mijn verbazing vroeg mijn dokter of ik ook een prik wilde voor Hepatitis B, nu ik op het internet kijk lijkt me dat overdreven (ook op thuisvaccinatie staat om het alleen te doen als je langer dan 3 maanden gaat). Nu had ik het altijd als zekerheidje kunnen nemen omdat ik vaak in het buitenland verblijf maar ik denk dat deze vaccinatie overdreven is omdat alleen bloed of sperma deze ziekte door kan geven.

Na deze lange inleiding kom ik op de hoofdvraag, laten jullie je overal voor vaccineren? Tegenwoordig zie je steeds meer mensen (naast de Bijbelbelt) die ervoor kiezen om zich niet te laten vaccineren omdat het ook negatieve bijwerkingen kan hebben. Zo is er zelfs een stichting die zich "Vaccinvrij" noemt. Om zelf van start te gaan: ik zou mezelf enkel laten vaccineren voor ziektes waar ik een redelijk groot risico voor loop.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.