Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

We drinken allemaal wel eens teveel alcohol om vervolgens stomdronken te worden en dan is het te laat. Want dan is het een keer kotsen geblazen of zelfs meerdere keren, zo erg dat je het gevoel hebt dat je longen of andere organen er bijna uitkomen. Nou ik kan vertellen, ik heb dit een aantal keer meegemaakt en het is zeker geen pretje. Ja, logisch! Zodra ik dus klaar ben met het hangen boven de pot dan kijk ik altijd in de spiegel, om te zien hoe erg ik er aan toe ben. Vaak zie ik dan kleine rode stipjes naast en/of onder mijn ogen en soms ook er boven. Dit zou vast veroorzaakt kunnen worden door de druk van het persen om al die gore zooi uit mijn maag te krijgen, dit gebeurd vast onbewust helaas.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Ik loop soms dagen lang met die gekke rode vlekjes/stipjes. Misschien is er een middeltje zoals een zalfje ofzo, zodat het eventueel sneller verdwijnt. 

Tips en/of advies is welkom!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag zonnetje! 

Agja dat is helaas iedereen wel eens overkomen. Voorkomen is natuurlijk altijd beter dan genezen. Qua oorzaak denk ik dat je gelijk hebt. De symptomen die je beschrijft lijkt erg op petechiën. Deze vlekjes worden veroorzaakt door wat bloeding in je huid en kunnen inderdaad vormen nadat er te veel druk is geweest. Overgeven, intens gewichtheffen, op z'n kop hangen, een flinke huilbeurt of hoestaanval kunnen hier dus allemaal voor zorgen. Wanneer dit alleen gebeurt na het overgeven (en ze vanzelf binnen een paar dagen verdwijnen) zou ik me er verder geen zorgen over maken. Mochten ze ook op andere willekeurige momenten tevoorschijn komen dan zou ik toch even een dokter raadplegen. 

Helaas is er geen wondermiddel om ze direct te laten verdwijnen. Wel zou je kunnen proberen om er wat ijs op te houden om de plekken te kalmeren. Verder zou ik zeggen, drink veel water (altijd goed), smeer een voedende creme onder je ogen, en mocht je deur uit moeten - investeer in een dekkende concealer. Verder heb je maar 1 ding nodig: geduld. Veel succes in de toekomst! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Nooirtje,

Bedankt voor je antwoord. 

Ik ga dat een keer proberen! Om ijs op die rare plekjes te houden.  Nu hoop ik niet dat ik ooit nog moet kotsen (wat waarschijnlijk niet gaat lukken!)

Ga mijn best doen! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites