Spring naar bijdragen
Daphne

Te kort CCK hormoon

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Mijn naam is Daphne *weggeknipt* en ben 18 jaar. Ik heb een aandoening aan de sfincter van oddi en een te kort aan het CCK hormoon. Wat kan je doen aan een te kort van het CCK hormoon?

Graag lees ik jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Daphne

bewerkt door Vuurwerk
Achternaam voor privacy verwijderd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Daphne,

Met wat Googlen kwam ik tot het volgende:

Ook lees ik dat CCK en de sfincter van oddi direct met elkaar te maken hebben volgens dit verslag van studenten (Let op, groot bestand, wel met bronnen onderbouwd):

Citaat

I cellen produceren het hormoon CCK. CCK zorgt voor galblaas contractie en relaxatie van de sfincter van Oddi, dit is de kringspier die de hoeveelheid vloeistoffen vanuit de lever, alvleesklier en galblaas naar het duodenum reguleert.

Als de arts heeft aangegeven dat het CCK gehalte te laag is dan zou ik direct aan hem/haar vragen hoe je dit kunt verhogen. Kwam het probleem met je galblaas en het niet goed functioneren van de sfincter van Oddi door het CCK tekort? Helaas heb ik zelf de kennis niet om een goed onderbouwd antwoord te kunnen geven op je vraag.

Ps. Ik had je vorige topig over het opereren van de sfincter van Oddi gelezen, ik hoop dat iemand met ervaring daar antwoord op kan geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld

Nu aanmelden

• Forumstatistieken

• Aantal discussies
      137
    • Aantal berichten
      375
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.