Spring naar bijdragen
Marjolijn_89

Rare smaak na antibiotica

Aanbevolen berichten

Goedemorgen! 

Ik ben gisteren begonnen met een 10 daagse antibiotica kuur vanwege wat maag problemen. Nu merk ik dat ik na ongeveer een half uur / uur na inname van de voorgeschreven medicijnen een hele vervelende smaak in mijn mond krijg. Het is echt een "medicijnen" smaak - bijna aspirine achtig. Het is vrij heftig en komt ook uit het niets. Het komt niet naar boven via maagzuur of een boer of iets dergelijks. Aangezien de antibiotica kuur me al vrij misselijk maakt is dit niet echt prettig erbij. Ik heb al geprobeerd wat met veel smaak te eten en drinken, tanden te poetsen etc. maar de vieze smaak blijft. Heeft iemand hier ervaring mee? 

De medicijnen die ik heb voorgeschreven zijn: 

Emazole - 20 mg (2 maal daags, een half uur voor het eten)
Amoxacillin - 1 g (2 maal daags, na het eten)
Klacid - 500 mg (2 maal daags, na het eten). 

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en wat tips om hier bij te helpen! 
 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Marjolijn,

Super vervelend zo'n kuur! Ik weet hoe irritant het kan zijn want ik heb al meerdere keren (best wel veel al) zo'n kuur moeten nemen. Er zijn verschillende soort antibiocita's zoals bv. Penicilline, amoxicilline en cefalosporinen. Het verschilt per medicijn wat voor effect deze heeft of de vieze smaken die zich kunnen ontwikkelen. Ik heb zelf ook ervaring met nare nasmaken. In mijn geval valt er niet zo heel veel aan te doen, gezien de chemicaliën ervoor zorgen dat er vieze geuren of smaken ontwikkelen. Mijn urine begon ook vreemd te ruiken, niet eens naar urine maar naar de medicijnen dus de chemicaliën die zijn verwerkt in de antibiotica.

Wellicht kan iets zoetigs helpen op de maag. Mensen beseffen vaak niet hoe heftig zo'n kuur kan zijn want het brengt veel symptomen met zich mee.

Nog even doorzetten @Marjolijn_89 en hopelijk doet de kuur wat jou uiteindelijk zou moeten helpen!

Succes!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelukkig inmiddels klaar met de antibiotica kuur! Naast maag problemen had ik ook een ontsteking bij m'n verstandskies en daar werkte de medicijnen ook voor. Ik liet het toevallig vallen bij de tandarts tijdens controle, en die zei dat een "metalen" smaak een bijwerking kan zijn, en dat dit te maken heeft met de bacteriën die in je maag zitten. Het blijkt niet vaak voor te komen. Voorlopig maar even geen antibiotica dus!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden

  • Forumstatistieken

    • Aantal discussies
      137
    • Aantal berichten
      375
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

De website Doktersnel.nl plaatst Cookies, meer informatie kunt u terugvinden in onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid - door op accepteren te klikken verdwijnt deze melding.