Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand ervaring met een cyste of misschien ook meerdere? Ik had een cyste in mijn eierstok en ik heb er één in mijn knieholte. Ik weet dat een cyste een holte is die wordt beschermd door een wand van cellen en/of bindweefsel.  Het ziet er van buiten af vaak uit als een bult en is vaak gevuld met vocht, lucht of gedeeltelijk vast materiaal. 

De cyste in mijn eierstok is een paar maanden geleden verwijderd. Ik moet binnenkort op controle komen in het ziekenhuis om te zien of alles volledig is hersteld en ook om te zien of er wellicht meerdere cystes aanwezig zijn. 

Die in mijn knie zit (cyste), daar ben ik een keer voor na de dokter gegaan en toentertijd kon het geen kwaad zei hij. Wel zei hij dat ik de cyste vroeg of laat een keer zou moeten laten verwijderen. Inmiddels is dit bijna zo 17 jaar geleden. Die cyste zit er dus al erg lang in verstopt. Heb er in feiten niet super veel last van, ik kan alleen niet goed op mijn knieën zitten op hard materiaal maar dat komt door beschadiging gezien ik meerdere keren gevallen ben vroeger als kind maar ook als adult.

Ik zou graag een reactie zien van mensen die ook ervaring hebben met cystes, gezien het toch best vaak voorkomt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Hallo,

Amber, ik heb ervaring met een cyste. Ik had een hele grote in mijn eierstok zitten met wel een diameter van 16 cm breed. Hier ben ik aan geopereerd en bij deze operatie hebben ze beide eierstokken en ook mijn baarmoeder verwijderd. Ik had geen kinderwens meer en omdat de cyste zo groot was, was dit de beste optie. Ik had een grote snede met krammen (nietjes) wat erg veel pijn deed maar ik kan nu wel zeggen dat ik blij ben dat de cyste eruit is. 
Het is wel verstandig om nog even naar je knie te laten kijken want een cyste groeit toch door.  Een foto laten maken ofzo? Mijn cyste begon ook klein, het was onschuldig maar groeide toch flink door.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites