Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Graag wil ik wat kwijt over bezoekjes en onderzoeken in ziekenhuizen. Of het nou voor jezelf of iemand anders is, we zijn allemaal wel eens in het ziekenhuis geweest. Ik vind dat we wat vaker kunnen stilstaan bij de mensen die het ziekenhuis courant tot zelfs dagelijks moeten bezoeken. Zodra een geliefd persoon zoals een vriend en of familie op controle moet of diversen vervolgonderzoeken moet ondergaan, dan probeer ik er altijd oprecht voor degene te zijn. We weten namelijk niet wat een ander persoon voelt of denkt. Ook al kunnen we over gevoel praten, het blijft iets wat we niet kunnen zien of voelen van een ander. 

Ik heb zelf ook vaak genoeg wat bezoekjes aan het ziekenhuis gehad. Onderzoeken, controle’s, operaties en ook andere mensen bezocht of steun gegeven om mee te gaan. Ik weet nu wel zo’n beetje hoe het is alles in en rondom ziekenhuizen. Daarom vind ik het belangrijk om degene die dierbaar voor je is wat extra aandacht te geven in zo’n situatie. 

Ik heb me vaak alleen gevoeld in het ziekenhuis en dat is geen fijn gevoel. Soms kan je niet meer doen dan te laten weten aan iemand dat je er voor die persoon bent maar ‘het komt wel goed’ is soms ook niet altijd even fijn om te horen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor dit bericht @Jantje en Marietje,

Het is precies zo wat je schrijft, vind ik.

Ik heb zelf ook veel ziekenhuis bezoekjes ervaren en ik loop er momenteel nog voor een aantal onderzoeken. Vorig jaar heb ik een paar nachten voor het eerst in het ziekenhuis gelegen en dat heeft me wel doen denken dat alleen zijn echt niet altijd even fijn of leuk is. We hebben allemaal wel eens een moment dat we op ons zelf willen zijn of even van de stilte willen genieten. Nou, in het ziekenhuis is support echt heel belangrijk. Vaak als ik een controle of onderzoek heb dan doe ik dat alleen want ik denk altijd; steun is fijn maar fysieke steun is niet altijd van toepassing. Ik wil niemand tot last zijn en bepaalde dingen moeten gewoon afgehandeld worden door jezelf. Dat is mijn mening. Hoe meer je alleen doet, hoe sterker je wordt. 

Om terug te komen op het feit dat een bepaalde steun wel erg fijn kan zijn wanneer je die erg nodig hebt, dat is super fijn natuurlijk. Ik denk dat familie en beste vrienden je wel begrijpen wanneer je uitlegt wat er gaande is en zij je ook onvoorwaardelijk willen steunen.  

Ik snap wat je bedoeld betreft: ''het komt wel goed'', mensen bedoelen dit dus wel goed maar het komt soms zo makkelijk over want ze staan niet in jouw schoenen. De één is wat beter met het uiten van gevoel dan een ander maar hoe dan ook we moeten altijd respect hebben voor elkaar.

Ik denk dat uiteindelijk goed luisteren en iemand de juiste aandacht geven meer dan voldoende is. Vaak willen we ons gewoon gewaardeerd en begrepen voelen. 

bewerkt door Amber

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Precies Amber.

Vaak is het nodig om pas te weten wat een ander doorstaat, om het zelf mee te maken helaas. 

Het is goed om je te omringen met zoveel mogelijk positieve mensen en mensen die je motiveren om niet op te geven! Ik ben daar zelf ook erg dankbaar voor.

Fijn weekend!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites