Spring naar bijdragen
Marjolijn_89

Koud!

Aanbevolen berichten

Daar ben ik weer met het, volgens mij, zoveelste mankement!

Mijn probleem is dat ik het heel snel, en redelijk vaak, erg koud heb. Terwijl anderen het wel "fris vinden" kan ik er echt erg last van hebben. Natuurlijk kan ik wel iets meer sporten (sport nu gemiddeld 1-2 keer per week), maar ik ben ook niet geheel inactief. Hiernaast eet ik vrij gezond, maar zoals ieder mens hou ik wel af en toe van iets lekkers. Verder ben ik niet erg lang (1.62m). Iemand een idee met wat dit zou kunnen veroorzaken en wat ik kan doen om het eens een keer niet koud te hebben? 

Alvast bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Marjolijn,

Hoe gaat het? Ik moest om je berichtje lachen omdat ik ook zo een koukleum ben. Vreselijk! Ik ben ook totaal geen winter persoon. Ja naja, het heeft wel wat. Het vroege donker worden en dan veel kaarsjes aan maar de kou zelf vind ik echt niks. Ben toch echt wel meer een lente/zomer persoon maar goed, wie niet?! Ja er zijn er een aantal mensen bij die het nooit echt koud hebben. Hoe ze het doen? Alle tips zijn welkom!

In de winter heb ik altijd een extra paar sokken aan, soms zelfs thermosokken want mijn voeten voelen vaak aan als ijsklonten. Die worden meestal pas warm wanneer ik een tijdje onder de dekens in bed lig. Een elektrische deken of een lekkere warme waterkruik helpt best goed of zo een zak met ‘kersenpitten’ kan ook goed helpen. Ik vind kou echt vreselijk en ik ben dan vaak ook niet te genieten wanneer ik het absoluut niet warm heb. Verder doe ik veel kaarsjes aan, dat is wel niet zo super gezond in verband met het wegnemen van het zuurstof maar het geeft wel warmte en ik heb ik daar alles voor over.

Ieder doet het op zijn eigen  manier. Veel succes @Marjolijn_89, laat maar weten als je een beetje bent opgewarmd! ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Marjolijn,

Heb jij ook het idee dat je sneller verkouden bent dan de mensen die het sneller warmer of minder koud hebben? Ik heb best regelmatig een snotneus. Nu heb ik al een gevoelige neus maar als ik al in een kamer zit waar het koud is dan begin ik gelijk te snotteren, zwaar irritant.

Ik kwam wel een leuke artikel tegen over een Whisky dat verkoudheid kan verlichten. Het is wel in het Engels maar je kan de pagina eventueel vetalen.

Zie onderstaand:

https://www.healthyfoodhouse.com/drinking-a-little-whiskey-might-actually-help-relieve-cold-symptoms/?fbclid=IwAR0bAzmvXEh54rSuwfgDlFR6orf1VOvxh9Dxi7ivIT7SnIKCa4zssGQ1Nno

Ik wil het best wel een keer proberen maar ik weer zeker dat een extra vest of- paar sokken ook goed werken en ook wat gezonder is maar toch leuk nieuwe weetjes. Gezien ik soms veel nies en al van alles heb geprobeerd is het altijd interessant om wat anders te proberen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien is het het begin van griep? Griep is een gevaarlijke infectieziekte. gemiddeld overlijden er in ons land 2200 mensen aan de gevolgen van de infectie. Dat zijn vooral mensen uit de zogenaamde risicogroepen. Mensen met hart- of longziekten of met diabetes. Ook 65-plussers worden tot de risicogroepen gerekend. Met het klimmen der jaren neemt bij ouderen het weerstandsvermogen af en kan een besmetting met het griepvirus leiden tot ernstige complicaties. Waar anderen, met voldoende weerstand, de ziekte in de regel ‘gewoon’ kunnen uitzieken, is het voor ouderen van belang de kans op het krijgen van griep en de mogelijke gevolgen ervan te verminderen.

De symptomen van een besmetting met het griepvirus lijken de eerste 2 dagen veel op die van een verkoudheid: een loopneus, hoesten, keelpijn. Komt er hoge koorts (39 graden Celcius) bij en is er sprake van hevige hoofd- en spierpijn, dan kan die verkoudheid blijken de griep te zijn. Je kan de vervelende symptomen verminderen met pijnstillers zoals https://onlineapotheek.co/pijnstillers  Als het afweersysteem dan niet of minder goed in staat is voldoende antistoffen aan te maken - en dat is het geval bij een verminderde weerstand - kunnen bijkomende infecties met bacteriën optreden. Dit kan bijvoorbeeld leiden tot een ernstige longontsteking.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites