Spring naar bijdragen
Sonja

Last van Onderrug, Nierstenen?

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben nieuw op dit forum.

Ik wil graag een nieuwe discussie beginnen over nierstenen. Heeft er iemand hier ervaring mee?

Sinds een tijdje heb ik last van mijn onderrug, wat niet per se iets te maken hoeft te hebben met nierstenen. 

Ik denk dat ik toch eens langs een dokter ga om een controle te doen want ik maak me een beetje zorgen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Sonja welkom op Doktersnel!

De meeste Nierstenen plas je gelukkig zelf uit omdat ze klein zijn. Pijn in je onderrug kan een teken zijn dat er een steentje is vast komen te zitten.. Heb je ook andere symptonen die kunnen duiden op nierstenen? Denk aan vaak de wc bezoeken of zit er bloed in je urine?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Sonja,

Heeft u al lang last die pijn? Mijn opa begon pijn te krijgen, wel ook onderin zijn rug. Omdat hij altijd erg eigenwijs is liep hij hier wel maanden mee. De pijn begon steeds erger te worden dat hij ten alle tijden wel pijn had, zelfs bij het zitten of liggen. Wel zeg, niet overdreven maar ook bij het urineren begin het pijn te doen. Het was dus noodzakelijk om naar een dokter gaan, wat hij ook uiteindelijk heeft gedaan en daar hadden ze hem naar het ziekenhuis doorverwezen. Het bleek dat hij een niersteen had die veel te kolossaal was geworden en operatief verwijderd moest worden.

Dus in uw geval zal ik toch wel tijdig maa een dokter gaan. Hoeft bij u natuurlijk geen niersteen te zijn maar bekijk het even aan met de pijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemiddag :) wat vriendelijk al die berichtjes.

Ik heb helaas wel eens wat bloed bij mijn urine zitten en ik weet dat het een slecht teken is. Zelf ben ik altijd een beetje een wat zenuwachtig persoon als het om een doktersbezoek gaat. Het zal wel een angst zijn waar ik mij wel een tikkeltje voor schaam. Ik heb al wel een afspraak staan deze week bij een arts om een testje te doen, waar ik een beetje nerveus voor ben. Ik kan er echt niks aan doen maar als ik met mijn benen wijd moet bij een dokter dan ben ik super angstig. Sommige mensen zullen wel denken; die is gek en overdrijft maar dat ben ik.

@Kim hoe gaat het nu met je opa?

Ik zal wel laten weten als ik wat meer weet. Bedankt voor jullie reacties.

bewerkt door Sonja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Sonja,

Het is erg verstandig dat je een afspraak hebt gemaakt bij een arts. Bloed in de urine is natuurlijk abnormaal. Het is altijd wel spannend om langs een dokter te gaan gezien het niet één van de leukste bezigheid is die er bestaat. Het is wel zo dat we dankbaar moeten zijn met doktoren anders liepen we met de gekste ziektes of aandoeningen rond zonder dat we er ook iets van af weten. Ieder heeft zijn of haar angsten maar soms moeten we ons er overheen zetten om resultaten te behalen. Ik heb zelf best wel wat bezoekjes aan dokters en ziekenhuis ervaring dus ik weet wel een beetje wat die angst is maar ik ben vrijwel een relaxt persoon als het daar om gaat. Ik denk altijd: er zijn altijd ergere dingen en wat moet gebeuren dat moet nou eenmaal. Deze gedachtes helpen mij altijd goed. 

Wellicht heb je last van een blaasontsteking wat makkelijk opgelost kan worden met een antibioticakuur. 

Succes @Sonja

bewerkt door Amber

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites