Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Het is echt niet leuk meer maar ik heb zo vaak last van een schimmelinfectie. Ik wil er ook echt niet meer voor langs de huisarts gaan want ik begin me bijna te schamen. Het maakt niet uit hoe schoon ik mijzelf hou, ik heb het soms wel twee keer per maand. Het is echt geen pretje en zo kan ik niet optimaal genieten van het leven. Het is misschien wat overdreven dat ik dat zo zeg maar soms voelt het gewoon zo omdat ik steeds met alles rekening moet houden vanwege de schimmelinfectie. Ik zwem graag, dit doe ik een paar keer per week. Misschien heeft het daarmee te maken. Ik gebruik Lactacyd maar ook dit schijnt niet te werken. Niet te bedenken dat ik soms tussendoor of zelfs tijdens de schimmelinfectie ook nog eens mijn menstruatie heb.

Wie heeft er ervaring met schimmelinfecties? En ook zo vaak?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Esther,

Het is inderdaad super vervelend om een schimmelinfectie te hebben. Je hebt het niet zo letterlijk genoemd maar ik neem aan dat het om een vaginale infectie gaat? 

Ik heb dit ook vaak genoeg gehad en baal er steeds weer van. Het is gelukkig wel makkelijk te behandelen en ik ga eerlijk gezegd niet eens meer naar een dokter als het zo ver is. Ik ga gewoon langs een drogist of apotheek met de verpakking van de vorige keer en dan krijg ik een gelijksoortig of een ander zalfje/inwendige pil mee. 

Ik ben wel meer rekening gaan houden met mijn ondergoed. Ik probeer erop te letten dat ik meer kantoenen ondergoed draag i.p.v synthetisch of iets met plastic. Voorheen gebruikte ik ook Lactacyd maar de dokter heeft mij aangeraden om daar mee te stoppen en gewoon te wassen met water en absoluut geen zeep.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alle vrouwen hebben wel eens een schimmelinfectie gehad, het kan bijna niet zo zijn dat het niet zo is. Ik heb het zelf ook een aantal keer gehad helaas. 

Mijn dokter heeft inderdaad hetzelfde aangeraden qua het schoonhouden van de vagina. Gewoon wassen met alleen water en zeep vermijden dus Lactacyd lijkt me ook geen goed idee. 

Het is ook belangrijk om na het vrijen even te gaan plassen. Dit om schimmelinfecties te voorkomen en ook blaasontstekingen. 

Zo een infectie is zeker vervelend en wij vrouwen hebben al veel te dealen met ons lichaam.

Succes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites