Spring naar bijdragen
Kim

Ervaringen Spiraal

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand ervaring met een spiraal?

Ik heb een paar maanden geleden een spiraal ingebracht gekregen. Ik heb dit besloten omdat ik best heftige maandstonden heb en dit gelieve wilt vermijden. Alle vrouwen hebben er last van maar de één wat meer dan de ander. Ik heb buitengewoon veel krampen en ook in overvloed last van maandbloeding. Dit spiraal zou mij dus weerhouden om dit elke maand weer te moeten krijgen,  3 jaar lang en daarna zou ik bekijken hoe het ermee gaat. Ik stond met een positief gevoel achter deze keuze. Het inbrengen van dit spiraaltje was best pijnlijk maar dat hoort erbij zeg, nu heb ik al meer dan 8 keer een tussenbloeding gehad en soms duurt dit wel 10 dagen! Ik ben het helemaal beu en ik zit erover na te denken om de spiraal weer te laten verwijderen. In de tussentijd ben ik wel terug geweest bij mijn gynaecoloog en zij zei dat alles naar behoren zou moeten werken, gezien zij niks verdachtst zag. Zij veronderstelde mij dat een tussenbloeding normaal gezien niks ernstigs is en dat vanzelf weer over zou moeten gaan. Nu is er niks veranderd en soms heb ik weer mijn ondergoed vol met bloed. Dit is super frustrerend zeg. Wanneer ik het totaal niet verwacht. Ik heb soms ook nog wel eens last van krampen in mijn baarmoeder en pijn in de onderrug. 

Ik zou bijna altijd met een verbandje of tampon moeten lopen maar dat is toch niet wat de bedoeling zou zijn met deze behandeling? Sorry maar voor een vrouw kan dit erg zwaar zijn zeg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Kim,

Ik heb precies hetzelfde ervaren met een spiraal. Ook met tussenbloedingen en het spiraal deed absoluut niet waar het voor bedoeld was. Na een aantal maanden uitstel omdat je toch het gevoel hebt dat je lichaam eraan moet wennen, heb ik na een 2e keer nog een afspraak gemaakt met de gynaecoloog om de spiraal te laten verwijderen want ik had het idee dat mijn lichaam er niet goed op reageerde zoals het zou moeten. Het is toch iets wat niet helemaal goed voor je lichaam kan zijn en ik kreeg meer het gevoel dat het ding eruit moest. Nadat de dokter mij had onderzocht, had ik een ontsteking waar het spiraal zat. Daar kreeg ik een antibioticakuur voor en dit heeft wel geholpen. Ik heb nu een stuk minder last en met de bloedingen gaat het een stuk beter. Mocht ik weer last krijgen dan zal ik het spiraal zeker laten verwijderen want je weet soms echt niet waar je aan toe bent. 

Hopelijk vind je snel een oplossing Kim zodat je niet steeds die stress hebt om dagelijks je menstruatie te krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites